روابط تجاری با روسیه چگونه باید اصلاح شود؟

روابط تجاری با روسیه چگونه باید اصلاح شود؟

اقتصاد > صنعت - ایرنا نوشت: وزیر صنعت معدن و تجارت درباره تراز منفی 400 میلیون دلاری در روابط تجاری پارسال با روسیه گفت: در روابط تجاری خود با روسیه به دنبال ایجاد تعادل در میزان صادرات و واردات می گردیم.

«محمدرضا نعمت زاده» عصر دوشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه ملی روسیه در تهران اعلام کرد حجم واردات پارسال کالا از روسیه تا 700 میلیون دلار و حجم صادرات به این کشور 300 میلیون دلار بود.

وی افزود: فدان روابط بانکی از موانع پیش روی صادرات کالاهای ایرانی به روسیه است که امیدواریم با مذاکرت انجام شده به زودی مرتفع شود. 

نعمت زاده ادامه داد: تعرفه های وارداتی روسیه مانع دیگر صادرات کالاهای ما به این کشور است که در ارتباط با ماشین آلات بحثی نداریم اما در مورد مواد غذایی در حال مذاکره ایم تا تعرفه های وارداتی روسیه در مورد مواد غذایی کاهش پیدا کند. 

فعالیت نمایشگاه ملی روسیه تا دوم دی ماه ادامه دارد و آخرین فناوری های این کشور در بخش صنایع ماشینی، خودروسازی، حمل و نقل، صنایع هوایی، کشاورزی و... در سالنی به مساحت چهار هزار مترمربع معرفی شده است.

هواپیماهای مشهور سوخو، سوپر جت 100 و مدل تجاری آن، آخرین فناوری کامپوزیت، واگن های راه آهن، رادارهای غیرنظامی، ماشین های برداشت محصول (کمباین)، لودرهای صنعتی و تجهیزات الکتریکی و روشنایی در بیش از 40 غرفه به نمایش درآمده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا