هزینه برگزاری انتخابات چقدر است؟

هزینه برگزاری انتخابات چقدر است؟

رئیس ستاد انتخابات کشور از برآورد هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات خبر داد.

محمدحسین مقیمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما بیان کرد: شمار نفراتی که در برگزاری انتخابات امسال کمک رسانی خواهند داشت، حدود یک میلیون نفر از اقشار مختلف جامعه است، این تعداد بدون در نظر گرفتن نهادهای اجرایی مانند صدا و سیما و وزارت کشور است.
 
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مقیمی با اشاره به شایعات خبری در شبکه های مجازی و فضاهای اجتماعی گفت: مردم باید خبرهای موثق خود را از منابع رسمی همچون صدا و سیما دریافت کنند.
 
وی همچنین از برخورد با متخلفان در صورت تبلیغات زودهنگام و یا بعد از موعد مقرر خبر داد و افزود: چنانچه نامزدهای انتخاباتی پیش از موعد مقرر اقدام به تبلیغات کنند، در مکان هایی به غیر از اماکن تعبیه شده برای تبلیغات، پوستر یا اعلامیه نصب یا پس از زمان مقرر و مجاز تبلیغات اقدام به نشر و نصب پوسترهای تبلیغاتی کنند مورد برخورد قرار می گیرند.
 
سواد حوزوی ملاک ثبت نام انتخابات خبرگان رهبری نیست

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: برای نامزدهای انتخاباتی مجلس خبرگان فقط دارا بودن سواد حوزوی ملاک نیست بلکه توانایی علمی اجتهاد کاندیداها می تواند مؤثرتر باشد و در صورت رد صلاحیت نامزدها، حتماً دلایل رد صلاحیت آنها به ایشان اعلام خواهد شد.
 
مقیمی با بیان اینکه همه طیف های سیاسی در انتخابات حاضرند و عدم حضوری اعلام نشده است گفت: امسال هم مطابق دوره های پیش همدلی و اتحاد و انسجام در مراحل مقدماتی انتخابات را می توان مشاهده کرد.
 
نجات الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: بخش عمده کار انتخابات بر عهده هیئت اجرایی است.
 
وی همچنین به شرایط پذیرش و ثبت نام داوطلبان اشاره کرد و افزود: این شرایط می تواند به صورت متدهای مختلفی همچون مصاحبه یا برگزاری آزمون های کتبی انجام شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا