یارانه‌ای که قشر ضعیف را پس زد

یارانه‌ای که قشر ضعیف را پس زد

کارشناس اقتصادی گفت: یارانه نباید به صورت یکسان توزیع می‌شد و این یارانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار ثروتمندان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ساعت 24، محمدحسین فاتحی، گفت: یارانه نباید به صورت یکسان توزیع می‌شد و برای اجرای عدالت می‌بایست در اختیار مناطق محروم قرار می‌گرفت.

 

وی با بیان اینکه ثروتمندان دریافت‌کننده نهایی یارانه هستند، ادامه داد: این افراد جز کارفرمایان یا طبقه حقوق‌بده کارگر و حقوق‌بگیر هستند و این یعنی اینکه یارانه دریافتی را هم ثروتمندان به صورت غیرمستقیم دریافت می‌کنند زیرا از نیروی کار ارزان‌تری در پرداخت یارانه به اقشار ضعیف برخوردار شدند.

 

وی با بیان اینکه ارزش یارانه به یک سوم ارزش ابتدایی خود رسیده است، گفت: افزایش قیمت‌ها به مرور زمان این ارزش را همچنان کاهش می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه عدالت، توزیع درآمدی در دهک‌های مختلف است، گفت: اما در کشور ما گفته می‌شود که بیش از 90 درصد درآمدها نصیب پنج درصد افراد جامعه شده است.

 

فاتحی در نقض صحبت‌های برخی افراد مبنی بر اینکه عدالت یعنی توزیع‌ها برابر نباشد، گفت: برای اجرای دقیق عدالت توزیع ثروت و امکانات بسیار مهم است چه برای پردرآمدها، چه برای افرادی که رانت اطلاعاتی دارند و ... و فرصت رشد و شکوفایی باید در اقصی نقاط کشور وجود داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا