سقوط نفت باز هم رکورد زد

سقوط نفت باز هم رکورد زد

قیمت نفت برنت در پی روند بالای تولید که اشباع عرضه جهانی را تشدید کرد، به پایین‌ترین قیمت در 11 سال گذشته سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت برنت برای تحویل در فوریه در معاملات ICE بازار لندن حدود دو درصد یا 71 سنت کاهش یافت و به 36.17 دلار در هر بشکه رسید که پایین‌ترین قیمت معاملات از ژوییه سال 2004 به این طرف بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 32 سنت یا حدود یک درصد کاهش یافت و به 34.41 دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قیمت مبنا از ابتدای سال 2015 تاکنون حداقل 35 درصد کاهش داشته اند.

به گفته تحلیلگران، در شرایطی که کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک به رقابت برای سهم بازار ادامه می‌دهد، قیمت نفت همچنان تحت فشار خواهد ماند.

دانیل آنج، تحلیلگر انرژی "فیلیپ فیوچرز" در این خصوص اظهار کرد: بازار در حال حاضر کاملا ضعیف است و کاهش قیمت نفت برنت به 35 دلار در هر بشکه در کوتاه مدت بعید نیست اما تقاضا برای خرید ارزان از سوی مدیران صندوقهای بیمه ریسک ممکن است به بالا رفتن قیمتها کمک کند.

صعود ارزش دلار آمریکا که ارز استاندارد صنعت نفت است، در کاهش قیمتهای نفت موثر بوده است زیرا قوی شدن دلار، نفت را برای معامله گرانی که از ارزهای خارجی استفاده می‌کنند، گرانتر می‌کند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شمار حلقه‌های چاه فعال آمریکا هفته گذشته با 17 حلقه افزایش، به 541 حلقه رسید و مقاومت تولیدکنندگان شیل این کشور با وجود استمرار قیمتهای پایین را منعکس ساخت.

طبق اعلام دولت آمریکا، آمار اخیر برآورد ذخایر نفت خام این کشور را به حدود 490 میلیون بشکه رساند که بالاترین میزان مشاهده شده در 80 سال گذشته است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا