وزیر صنعت و تجارت روسیه:

قطعات سوخو در ایران بومی می شود

قطعات سوخو در ایران بومی می شود

تهران- ایرنا- وزیر صنعت و تجارت روسیه در گفتمان تجاری صنعتی روسیه – ایران گفت: می خواهیم تولید قطعات هواپیمای سوخو (سوپرجت 100) را در ایران بومی سازی کنیم که این امر با همکاری شرکای ایرانی انجام خواهد شد.

«دنیس مانتوروف» عصر امروز ( دوشنبه) در این نشست که در محل نمایشگاه های بین المللی دائمی تهران برگزار شد، افزود: روسیه قرار است بلوک سوم و چهارم نیروگاه هسته ای را در ایران بسازد. همچنین روسیه به حضور در پروژه های نفت و گاز ایران علاقه مند است.
وی ادامه داد: تولید مشترک واگن در خاک ایران از برنامه های روسیه است که در این زمینه 10 مدل واگن به طرف ایرانی معرفی شده که برخی از آنها در نمایشگاه ملی روسیه در تهران ارائه شده است.
این مقام روس اضافه کرد: می خواهیم در خاک ایران محصولات باکیفیت را با همکاری شرکای ایرانی تولید کنیم؛ افزون بر این به دنبال مونتاژ محصولاتی هستیم که بعدها باید بومی شود.
مانتوروف ادامه داد: پارسال مبادلات تجاری ایران و روسیه پنج درصد رشد داشت اما سطح کنونی تبادل تجاری دو کشور با ظرفیت های موجود همخوان نیست و بیش از این انتظار می رود.
وی ابراز امیدواری کرد روابط ایران و روسیه در حوزه اقتصادی گسترش پیدا کند و با توجه به همکاری های چندین و چند ساله رو به جلو برود.
به گفته او، برای عملیاتی کردن این برنامه ها تفاهمنامه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران امضا خواهد شد.
وزیر تجارت و صنعت فدراسیون روسیه گفت: به زودی تحریم ها از دوش ایران برداشته می شود و روابط دو کشور می تواند بیش از گذشته توسعه پیدا کند.
بر پایه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که بیست و سوم تیرماه بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 (انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه و چین به همراه آلمان) با حضور اتحادیه اروپا نهایی شد، در ازای کاهش برخی فعالیت های اتمی تهران، تحریم های هسته ای علیه این کشور لغو خواهد شد.
وزیر تجارت و صنعت فدراسیون روسیه ادامه داد: در این شرایط شرکت های روس رقابت شدیدی با همتایان خود از دیگر کشورها خواهند داشت.
وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت: شرکت های روسی برخلاف رقبای غربی هیچ وقت به دنبال نفوذ اقتصادی در ایران نبوده و به دنبال همکاری است که سود و منافع مشترک و متقابل به همراه داشته باشد
وی یکی از مسائل مهم در روابط ایران و روسیه را زمینه های بازرگانی و گسترش مبادلات تجاری عنوان کرد و با وجود بحران های اقتصادی جهان تجارت روسیه به رشد خود ادامه می دهد.
وی از شرکت های ایرانی برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنعت که در ژوئیه سال آینده (تیرماه) در روسیه برگزار می شود، دعوت کرد و گفت: شرکت های ایرانی علاقه مند می توانند محصولات خود را برای معرفی به بازارهای روسیه ارائه کنند.
نمایشگاه ملی روسیه از امروز تا دوم دی ماه در محل نمایشگاه های بین المللی دائمی تهران برپا شده و در آن آخرین فناوری های این کشور در بخش صنایع ماشینی، خودروسازی، حمل و نقل، صنایع هوایی، کشاورزی و... در سالنی به مساحت چهار هزار مترمربع معرفی شده است.
هواپیماهای مشهور سوخو، سوپر جت 100 و مدل تجاری آن، آخرین فناوری کامپوزیت، واگن های راه آهن، رادارهای غیرنظامی، ماشین های برداشت محصول (کمباین)، لودرهای صنعتی و تجهیزات الکتریکی و روشنایی در بیش از 40 غرفه به نمایش درآمده است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا