کاهش فشار فروش در بورس

کاهش فشار فروش در بورس

بازار امروز در حالی آغاز شد که از فشار فروش دو روز گذشته به واسطه اثرات کاهش قیمت نفت، کاسته شده بود و اکثر نماد های گروه ها به صورت متعادل مورد معامله قرار گرفتند.

 

بازار امروز در حالی آغاز شد که از فشار فروش دو روز گذشته به واسطه اثرات کاهش قیمت نفت، کاسته شده بود و اکثر نماد های گروه ها به صورت متعادل مورد معامله قرار گرفتند.
بازار سهام امروز زیر سایه معاملات بلوکی و حمایت های شرکت های حقوقی از برخی نماد ها باعث شد تا شاخص در  کانال 61 هزار واحدی با حدود 17 واحد افزایش به کار خود پایان داد.
گروه بانکی که معاملات امروز را بدون استقبال خریدارن پشت سر گذاشت و معاملات آنها با حجم کم دنبال شد به طوری که تنها نماد های وگردش، سمایه ، وخاور و حکمت معاملاتی متعادل و مثبت و بقیه نماد های دیگر این گروه با تغییرات کمی و با کاهش قیمت نسبت به روز کاری قبل بکار خود پایان دادند.
گروه پتروشیمی ها که همچنان در کش و قوس های تعیین نرخ خوراک در حال معامله در قیمت های منفی هستند امروز را نیز کمتر مورد توجه خریداران قرار گرفتند و اکثر نماد های این گروه متعادل و با کاهش قیمت روبرو شدند. بطوریکه نماد های شسینا، شپلی، شمواد، پترول و شپاکسا در محدوده قیمتی مثبت و نماد های شفارا، شپارس،شدوص، شخارک، شاراک، شپدیس، فارس، پارسان و وپترو از جمله نماد هایی بودند که با بیشترین کاهش قیمت در این صنعت روبرو شدند.
در گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای  این گروه که در روز های گذشته در سایه کاهش قیمت نفت شاهد بیشترین تاثیر از این عامل بود امروز تغییر جهت داده و معاملات مثبت و متعادلی در این گروه بودیم. به طوریکه نماد هایی همچون شاوان،شتران، ونفت، شبندر و شراز با افزایش قیمت و نمادهای شسینا، شبهرن، شرانل،شپاس و شبریز با کاهش قیمت بکار خود پایان دادند.
گروه سیمانی در این گروه با توجه به اینکه دولت هنوز مطالبات بخش سیمان را بابت تعطیلی سال گذشته پرداخت نکرده است،و با توجه به اینکه با تشدید آلودگی‌هوا قرار شد، کارخانجات آلاینده مثل سیمان تعطیل شوند اما هنوز بحثی برای پرداخت ضرر واحدها مطرح نشده است. در حال حاضر اکثر واحدهای سیمان تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و گاز بسیاری از واحدهای سیمانی قطع شده و آنها برای فعالیت خود از مازوت استفاده می‌کنند.
امروز همانند روز های گذشته در این صنعت اکثر نماد ها بصورت متعادل ، منفی و کم حجم صورت پذیرفت.بطوریکه بجز نماد سکارون اکثر نماد ها با کاهش قیمت یا بدون انجام معامله بکار خود پایان دادند.
گروه قند و شکر که روز های گذشته مورد اقبال خریداران بازار قرار گرفته بود امروز اکثر نمادهای این گروه معاملات خود را با کاهش قیمت به پایان رساندند همچنین نماد قزوین همانند روزهای گذشته یکه تاز صف خرید در این گروه بودو بیش از ۱۳ میلیون صف خرید در قیمت ۲۰۶ تومان داشت. و نماد های قشیر،قپیراو قشهد از دیگر نماد های مثبت این گروه بودند.
درگروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن براساس بخشنامه بانک مرکزی طرح دریافت کارمزد از تراکنش کارتخوان‌ها از اول دی‌ماه اجرایی خواهد شد با این تفاوت که کارمزد۵۰ تا ۲۵۰ تومان در نظر گرفته شده از بانک پذیرنده اخذ می‌شود. در خصوص نحوه تأمین کارمزد یک درصدی تراکنش‌های خرید و تخصیص به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت و با توجه به انتفاع بانک پذیرنده از رسوب وجوه حساب پذیرندگان مقرر شد این کارمزد از بانک‌های پذیرنده دریافت شود. در این گروه نمادهای معاملاتی رتاپ و رکیش که طی معاملات روز جاری با افزایش تقاضا و صف خرید مواجه شده بودند ، با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم ، متوقف شدند.
درگروه خودرو از میان نمادهای سبزپوش این گروه می توان به نمادهای خکمک ، خریخت ، خزامیا ، خودروح ، ختور ، ورنا ، خپارس ، خدیزل ، خلنت ، خمهر و خگستر اشاره نمود . بیشترین حجم معاملات در این گروه را نماد خپارس با ۸ میلیون سهم و سپس نماد خکاوه با ۴ میلیون سهم به خود اختصاص داده اند .
گروه بیمه ای امروز را متعادل و کم حجم پشت سر گذاشت بطوریکه بیشتر نماد های این گروه تغییر قیمتی خاصی نداشتند . در این گروه نماد های بساماح،پارسیان ،ملت و کوثر شاهد معاملات مثبت بودند و نماد های نوین،ودی،میهن،آسیا و البرز در محدوده قیمت های منفی بکار خود پایان دادند.
گروه فلزات اساسی که امروز برخلاف معاملات روز گذشته با فشار فروش کمتری کار خود را آغاز کرده بود در پایان بصورت متعادل بکار خود پایان داد در این گروه نماد های فولادح، فزرین، ارفع، فسرب، هرمز، ذوب، فولای و فملی بیشترین افزایش قیمت و نماد های فمراد، فباهنر، فپنتا، زنگان، فاسمین، فلوله و فخوز شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.
در گروه استخراج کانی های فلزی، تعداد 11 میلیون و 520 هزار سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران با نماد کیمیا برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران در روز سه شنبه 1 دی 94 عرضه اولیه می شود این شرکت برای سال 94  به ازای هر سهم ۶۵۶ ریال سود محقق کرده و برای سال جاری هم در گزارش اصلاحیه ۶ ماهه سود هر سهم خود را مبلغ ۶۲۷ ریال اعلام کرده است. این در حالی است که اکثر نمادهای این گروه با کاهش قیمت و تقاضا روبرو شد و معاملات کم حجمی را به ثبت رساند.
شاخص کل بورس و اوراق بهادار در پایان معاملات امروز با ۱۷ واحد افزایش در رقم ۶۱۵۱۸ واحد جای گرفت . بیش از 31 درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات بورس به استثنا معاملات بلوکی به ۳۶۴ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۶۷ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۲۶۶ هزار میلیارد تومان رسید .
شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز با سه واحد افزایش در رقم ۶۷۴ واحد جای گرفت. بیش از ۶۰ درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند. حجم معاملات فرابورس به استثنا معاملات بلوکی به ۴۱ میلیون سهم، ارزش معاملات به ۱۲ میلیارد تومان و ارزش بازار به ۴۵ هزار میلیارد تومان رسید .
همچنین در پایان معاملات روز جاری، سه صنعت بانکها و موسسات اعتباری ، قند و شکر و شرکتهای چند رشته ای صنعتی به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا