معادن شن و ماسه هوا را آلوده نکردند/ تعطیلی معادن اطراف تهران بی فایده است

معادن شن و ماسه هوا را آلوده نکردند/ تعطیلی معادن اطراف تهران بی فایده است

دنیای معدن - عضو خانه معدن ایران تعطیلی معادن شن و ماسه را در آلودگی هوای شهر تهران بی تاثیر عنوان کرد و گفت: معادن اطراف تهران نقشی در آلودگی هوا ندارند و دودهای ناشی از خودروها هستند که به دلیل سردی هوا متراکم شد ه اند و هوای شهر را آلوده کرده اند.

شهناز نوایی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: معادن شن و ماسه رودخانه‌ای عمدتا گرد و غبار ایجاد می‌کنند و اگر جلوی این گرد و غبار گرفته نشود، از منطقه غرب به سمت شرق تهران در حال حرکت است. بنابراین هیچ‌گاه گرد و غبار متراکم نمی شود و این آلودگی ناشی از دود خودروهای فرسوده معابر شهر است که به دلیل سرمای هوا متراکم شده است.

رئیس کمیته بانوان معدنکار خانه معدن ایران با اشاره به بحران ریزگردهای خوزستان افزود: اگر آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار باشد، باید هوای تهران هم مانند خوزستان باشد.

او با بیان اینکه معادن اطراف تهران در آلودگی هوای شهر تاثیری ندارند، گفت: تعطیلی معادن شن و ماسه از سوی محیط زیست استان تهران هم برای این بود که با دقت بررسی شود علت آلودگی هوا به دلیل وجود گرد و غبارهای این معادن است یا خیر که در آخر ثابت شد گرد و غبارها تاثیر چندانی در هوا ندارند و پایداری جوی هوای تهران و تداوم آلودگی هوای پایتخت ناشی از دود وسایل‌نقلیه شخصی و وسایل حمل و نقل عمومی در سطح شهر‌ است.

نوایی افزود: سازمان محیط زیست بهتر است با اعمال ضوابط به معادن از آلودگی‌های احتمالی جلوگیری کند و سیاست توقف فعالیت معادن و تعطیلی را کنار بگذارد و تلاش شود با فرهنگسازی در بطن جامعه، نگهداری از محیط زیست جدی‌تر از گذشته انجام شود تا آلودگی‌ هوای تهران تشدید نشود.

این اظهارات در حالی است که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است در سال‌های اخیر رشد بی‌رویه معادن باعث آلودگی بسیاری در سطح شهر‌ها به ویژه تهران شده است و این سازمان با چنین نگاهی طی دو روز گذشته که مدارس استان تهران تعطیل شده‌اند، کاهش آلودگی هوا را کاهش تردد‌‌ها و تعطیلی معادن شن و ماسه اعلام کرده است در صورتی که به اعتقاد کارشناسان بخش معدن معادن شن و ماسه نقشی در آلودگی هوا ندارند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا