مدیرعامل پتروشیمی مارون با اشاره به انتشار اوراق سلف پتروشیمی ها مطرح کرد؛

آغاز حرکت های ماندگار در بورس کالا

آغاز حرکت های ماندگار در بورس کالا

مدیرعامل پتروشیمی مارون با اشاره به طراحی ابزارهای نوین مالی از سوی بورس کالا مانند انتشار اوراق سلف پتروشیمی ها، گفت: طراحی این ابزارها آغاز حرکتی نو و ماندگار در اقتصاد خواهد بود که می تواند چرخ اقتصادی را بهتر به حرکت دربیاورد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران» مدیرعامل پتروشیمی مارون  با اشاره به طراحی ابزارهای نوین مالی از سوی بورس کالا مانند انتشار اوراق سلف پتروشیمی ها، گفت: طراحی این ابزارها آغاز حرکتی نو و ماندگار در اقتصاد خواهد بود که می تواند چرخ اقتصادی را بهتر به حرکت دربیاورد. 

سیدرحیم شریف موسوی افزود: از سوی بورس کالا طرح های خوبی برای تامین مالی ارایه شده است اما پتروشیمی مارون تا به حال به تامین مالی از این طریق نیاز نداشته است که به طور حتم در صورت ضرورت به این فضا ورود خواهد کرد.

مدیر عامل پتروشیمی مارون در ادامه به نرخ خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد با توجه به قیمت های فعلی نفت، اتان و محصولات دیگر مقاومت مجلس و دولت برای تعیین خوراک ۱۳ سنتی پتروشیمی ها شکسته شده است.

وی گفت: در حال حاضر وزیر نفت به این نتیجه رسیده است که قیمت خوراک پتروشیمی ها را وزارت نفت نباید تعیین کند و باید کمیته قیمت گذاری، قیمت خوراک پتروشیمی ها را تعیین کند، از این رو در حال حاضر رایزنی ها به مراحل خوبی رسیده است و ما هم امیدواریم که قیمت خوراک به صورت منطقی تعیین شود.

وی در ادامه افزود: در خصوص قیمت اتان نیز باید بگویم که قیمت اتان نمی تواند ۲۴۰ دلار باشد؛ چرا که در حال حاضر قیمت متان و گاز طبیعی با افت شدید روبه رو بوده اند و به همین دلیل قیمت گاز و اتان باید اصلاح شود تا پتروشیمی ها بتوانند مزیت رقابتی داشته باشند.

مدیرعامل پتروشیمی مارون تاکید کرد: ما در حال حاضر به قیمت اتان اعتراض داریم و این موضوع را با معاون وزیر نفت مطرح کرده ایم و امیدوارم که از این پس قیمت اتان به صورت شناور تعیین شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه رایزنی های در خصوص قیمت خوراک پتروشیمی ها در مراحل امیدوار کننده ای قرار دارد، گفت: امیدواریم خوراک پتروشیمی ها کمتر از ۱۰ سنت و در محدوده ۸ سنت تایید شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی رو به رشد است، افزود: صنعت پتروشیمی در دنیا با اقبال خوبی روبه رو است، اما این نکته را نباید فراموش کنیم که باید فراتر از مرزها حرکت کنیم، در غیراین صورت در سال های آینده پتروشیمی کشور میسر نزول را طی خواهد کرد.

شریف موسوی همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر رقبای ما در منطقه با شتاب در حال حرکت هستند و ما نیز باید سهم خود در بازارهای هدف مانند خاورمیانه، هندوستان و ... را حفظ کنیم.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد شناور پتروشیمی ها و نوسان قیمت خوراک و به تبع از آن کاهش قیمت محصولات سبب شده است تا سود پتروشیمی ها کاهش یابد، اما مزیت پتروشیمی ها همچنان به دلیل کیفیت جدید که در حال انجام است، حفظ خواهد شد و قطعا در سال های آینده با حرکت های اقتصادی بهتری که انجام خواهد شد، نگرانی ها در این خصوص فروکش می کند.

منبع: پتروتحلیل

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا