رشد دسته جمعی قیمت ها در سررسیدهای آتی؛

دلار بازیگر نقش اول بازار سکه

دلار بازیگر نقش اول بازار سکه

با وجود اینکه نوسان های اونس در کنار تضعیف تقاضا روند کاهشی را در هفته گذشته برای سکه آتی و نقدی به ثبت رساند، اما نرخ ارز همچنان حامی خوبی برای بهای سکه محسوب می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، نوسان های کوچک و مثبت نرخ ارز بهای سکه را دیروز با روند صعودی رو به رو کرد؛ به طوری که سکه سررسید دی ماه با افزایش ۰/۱۹ نسبت به معاملات روز شنبه با نرخ ۹۱۷ هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت ۹۱۷ هزار تومان به فروش رسید که رشد ۰/۱۱ درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت ۹۲۱ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۸ درصدی را تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیرماه سال آینده با قیمت ۹۲۴ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد۰/۱۴ درصدی را نسبت به اولین روز از هفته معاملاتی رو به رو شد.

از سویی حجم معاملات آتی طی روز یکشنبه به دو هزار و ۲۸۷ قرار داد رسید.

همچنین قیمت سکه نقدی در این روز با رشد یک هزار تومانی مواجه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۹۱۸ هزار تومان رسید. نیم‌سکه نیز با قیمت ۴۶۳ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۲۵۷ و سکه یک گرمی با نرخ ۱۶۹ هزار تومان در این روز به فروش رسید.

به عقیده برخی از کارشناسان، بازار طلا و سکه در کوتاه مدت و در صورت ثبات نرخ ارز، با نوسان محدود و رو به پایینی رو به رو خواهد شد.

از طرفی در حال حاضر بازار سکه نقدی با رکود و نبود تقاضا دست و پنجه نرم می کند، حتی در آستانه ی شب یلدا نیز تحرکی نداشت و مانند هر سال با افزایش تقاضا روبرو نشد؛ کارشناسان دلیل این موضوع را پیش بینی کاهش بهای سکه در روزهای آینده تحت تأثیر اونس و دلار عنوان می کنند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا