پیش بینی افزایش قیمت مس

پیش بینی افزایش قیمت مس

کارشناسان در حوزه فلزات پایه بر این باورند که آینده قیمت مس در دراز مدت رو به بهبودی می‌رود و قیمت مس در بلندمدت با افزایش قیمت مواجه می‌شود.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت فلزات پایه در چند وقت اخیر روند نزولی به خود گرفته و با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. کارشناسان در این حوزه بر این باورند که دلایل کاهش قیمت فلزات پایه در چند وقت اخیر کاهش قیمت جهانی و کاهش رشد اقتصاد چین است اما اعتقاد دارند که قیمت مس در بلندمدت با روند صعودی مواجه می‌شود. در بازار داخلی هم قیمت مس کاهش پیدا کرده که عوامل این کاهش در بازار داخلی به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار و کاهش قیمت جهانی است که قیمت مس در داخل از قیمت بازار جهانی نیز تبعیت می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، در همین راستا، سیف‌الله نبوی، فعال بازار در فلزات اساسی در مورد علت کاهش قیمت فلزات پایه گفت: دو عامل گران شدن دلار و کم شدن تقاضای چین،‌ عوامل اصلی رکود در این بازار است. از سوی دیگر همه شهرک‌های صنعتی فلزی در دوسال اخیر 50 تا 60 درصد از توانایی تولید خود را بی‌استفاده گذاشته‌اند.

او در مورد سوالی که در خصوص بورس کالا رکود زیادی در بخش معاملات فلزات اساسی حاکم کرده است بیان کرد: بورس در ایران مبنای خوبی پیدا نکرده است، متاسفانه امروز در بورس کالا که برای شفافیت بیشتر در معاملات به وجود آمده، دپوی کالا توسط کارگزاران انجام می‌شود. به عبارتی به جای رقابتی شدن، رانتی شده است.

نبوی ادامه داد: از سوی دیگر دیده می‌شود که گاهی تولیدکنندگان، به جای عرضه کالا در بورس کالا مجبور می‌شوند کارمزد کارگزاری را بدهند، به عبارتی دیگر ترجیح می‌دهند مستقیماً با همان قیمت‌هایی که قرار است در بورس کالا کشف شود، کالا را به فروش برسانند.

او در خصوص قیمت فلز مس و علت کاهنده بودن این فلز و چشم‌انداز آینده مس افزود: کاهش قیمت در مس موضعی است و در کوتاه مدت شاهد این کاهش قیمت هستیم اما در درازمدت این کاهش قیمت ادامه نخواهد داشت. قیمت مس اکنون در کف قیمت 5600 یا 5700 دلار است. البته در آینده قیمت مس بالا می‌رود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا