سوخو؛ سوپرجت نمایشگاه صنعت روسیه در تهران

سوخو؛ سوپرجت نمایشگاه صنعت روسیه در تهران

مسکو- ایرنا- روسیه در نمایشگاه اختصاصی صنعت این کشور در تهران از امروز (دوشنبه) با به نمایش گذاشتن سوخو سوپرجت 100 مسافری، امیدوار است با اتکا به این هواپیما در رقابت با شرکت های غربی بویینگ و ایرباس، سهمی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد.

از زمان توافق هسته ای ایران و 1+5 و به ویژه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، مقام های دولتی و بازرگانی روسیه بارها اشتیاق خود را برای فروش هواپیمای مسافری سوخو سوپرجت 100 به ایران اعلام کرده اند.
«ایلیا تاراسنکو» رئیس شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو در این باره گفته است: روسیه امکان تحویل حدود 100 فروند هواپیمای سوپر جت یکصد نفره را به ایران در دستور کار قرار داده است.
«ماکسیم سوکولوف» وزیر حمل و نقل روسیه نیز اعلام کرد که ایران و روسیه در حال مذاکره در مورد تحویل سوخو سوپرجت-100 هستند.
«دیمیتری راگوزین» معاون امور دفاعی و هوا فضای نخست وزیر روسیه نیز برای فروش سوخو سوپرجت 100 به ایران که ساخت آن با کنسیوسیوم روسی اروپایی شکل گرفته، ابراز تمایل کرده است.
روسیه اکنون می خواهد با برگ برنده هواپیمای فوق مدرن سوپرجت 100 در بازار بین المللی به ویژه ایران حضور بیشتری پیدا کند.
براساس گزارش های فنی و تخصصی ارائه شده، سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد. سطوح فرامین آن توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شود و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان، بیشترین دقت را دارد.
این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مانند موتور، سامانه های فرود، الکترونیکی و دیگر قطعات کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و... هستند.
براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در فرودگاه های کشورهای مختلف از جمله ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف شش پرواز در روز فعالیت کند.
روسیه از هفت سال پیش بهره برداری از این نوع هواپیما را آغاز کرده و شرکت سوخو نیز تاکنون سفارش ساخت 197 فروند را دریافت کرده که 49 فروند آن ساخته شده و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهایی مانند اندونزی و ارمنستان قرار گرفته است.
همزمان با برگزاری نمایشگاه سه روزه تجاری و صنعتی روسیه و ایران با عنوان «گفتمان تجاری و صنعتی روسیه و ایران» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران، هیاتی متشکل از 100 تن از فعالان اقتصادی این کشور به سرپرستی «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه، مذاکرات گسترده ای را با همتایان ایرانی خود انجام خواهند داد.
هدف از برگزاری این نمایشگاه، سرعت بخشیدن به همکاری های تجاری بین شرکت های صنعتی دو کشور اعلام شده است.
وزیر صنعت و تجارت روسیه پیش از سفر به تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: نقش راهبردی تهران برای همکاری های چندجانبه و توسعه پایدار در حوزه های سیاسی، اقتصادی و بسترهای جغرافیایی در منطقه خاورمیانه، قفقاز، آسیای مرکزی و منطقه دریای خزر اهمیت بسیار زیادی برای مسکو دارد.
روسیه مشتاق به همکاری با ایران در عرصه صنایع هواپیمایی، کشتی سازی، انرژی، کشاورزی و وسایل نقلیه، متالوژی، دارویی و سایر صنایع است.
هیات روسی مشتمل بر 100 تن از مقام ها از شرکت های بزرگ و متوسط روسی از جمله شرکت هواپیمایی یونایتد (United Aircraft)، شرکت ساخت موتورهای جت یونایتد و شرکت هلیکوپترهای روسیه است.
در این نمایشگاه، آخرین فناوری های روسیه شامل شرکت های مختلف تولید و توسعه فناوری در زمینه های صنایع ماشینی (تولیدکننده ماشین و موتور)، اتومبیل سازی، حمل و نقل، صنایع هوایی، کشاورزی و دیگر محصولات در سالنی با مساحت چهار هزار مترمربع معرفی می شود.
همچنین آخرین فناوری های کامپوزیت، واگن های راه آهن، رادارهای غیرنظامی، ماشین های برداشت محصول (کمباین)، لودرهای صنعتی، تجهیزات الکتریکی و روشنایی و اتومبیل سازی در بیش از 40 غرفه به نمایش در می آیند.
طرح های تجاری شامل تجارت های مالی، صنایع هوایی، مهندسی حمل و نقل، ماشین های کشاورزی، مهندسی صنایع سنگین و همچنین تجهیزات دارویی و پزشکی نیز در این نمایشگاه ارائه می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا