عسگراولادی: آجیل‌فروش‌ها پسته ۲۸هزار تومانی را ۶۰هزار تومان می‌فروشند

عسگراولادی: آجیل‌فروش‌ها پسته ۲۸هزار تومانی را ۶۰هزار تومان می‌فروشند

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه آجیل فروش‌ها همیشه گران فروشی می‌کنند، گفت: سوء استفاده آجیل فروشان باعث می‌شود که پسته ۲۸هزار تومانی ۶۰هزار تومان در بازار مصرف به فروش برسد.

به گزارش نامه نیوز، اسدالله عسگراولادی با اعلام این خبر درباره دلایل گرانی پسته اظهار کرد: قیمت پسته گران نشده بلکه ارزان شده و قیمت این محصول افت کرده است و نرخ این محصول به  28هزار تومان در هرکیلوگرم رسیده است.

وی افزود: تولید پسته در سال جاری مناسب و 180هزار تن است اما سوء استفاده آجیل فروشان باعث می‌شود که این محصول 60هزار تومان در بازار مصرف به فروش برسد.

این صادر کننده پسته ادامه داد: قیمتی که ما پسته را می‌فروشیم 28 تا 29هزار تومان در هرکیلوگرم است و این محصول را به پول ایران 30هزار تومان صادر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قیمت 60هزار تومانی برای هرکیلوگرم پسته کاذب است و آجیل فروش‌ها همیشه گران فروشی می‌کنند.

عسگراولادی گفت: دعوای ما زمان آقای احمدی نژاد نیز همین موضوع  بود. در آن زمان به ما گفته می‌شد که چرا پسته 70هزار تومان فروخته می‌شود و بیایید پسته را به دولت بدهید تا به‌قیمت کمتر توزیع کند.

70هزارتن پسته ایران در 4 ماه صادر شد

عسگراولادی درباره وضعیت صادرات پسته در سال جاری گفت: از ابتدای شهریور ماه تا به امروز 70هزار تن از محصول جدید پسته صادر شده است و امیدواریم که تا خرداد، تمام پسته صادراتی کشور صادر شود.

وی با بیان "اعتقادی به پساتحریم ندارم" تأکید کرد: پسته صادراتی ایران به 90 کشور دنیا صادر می‌شود و تحریم‌ها تأثیری بر صادرات آن ندارد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا