قیمت طلا به ۱۰۶۹ دلار رسید

قیمت طلا به ۱۰۶۹ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۶۹ دلار و ۳۶ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که ضعف ارزش دلار و شاخص های بازار بورس به طلا کمک کرده تا بخشی از افت قیمت های ناشی از افزایش نرخ بهره در هفته گذشته را جبران کند، قیمت فلز زرد امروز افزایش یافت.

نگرانی ها از اینکه تقاضا برای فلز زرد در نتیجه افزایش نرخ بهره در آمریکا آسیب خواهد داد، همچنان بر بازار سایه افکنده و احتمالا موجب محدود شدن هرگونه رشد قیمت طلا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز 0.3 درصد افزایش یافت و به 1069 دلار و 36 سنت رسید. قیمت طلا روز جمعه نیز 1.4 درصد افزایش یافته بود.

پس از آنکه شاخص ها در بازارهای بورس به دلیل افت قیمت نفت و افزایش نگرانی ها از  کندتر شدن رشد اقتصادی شاهد افت شدیدی بود، روز جمعه بازار شاهد افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا بود. در عین حال، به دلیل کاهش احتمال انبساطی تر شدن بانک مرکزی ژاپن، ارزش دلار در برابر ین کاهش یافت.

اما با توجه به اینکه فدرال رزرو خود را برای افزایش مجدد نرخ بهره در سال آینده آماده کرده، چشم انداز کلی دلار افزایشی است.

افزایش قیمت روز جمعه طلا پس از آن اتفاق افتاد که فلز زرد در جلسه قبل از آن شاهد افت دو درصدی بود که بزرگترین افت قیمت یک روزه در 5 ماه گذشته محسوب می شد. این افت قمیت نتیجه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بود.

تحلیلگران بانک ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «ما معتقدیم روند افزایش نرخ بهره در آمریکا سرنوشت بازار طلا را مشخص خواهد کرد.»

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، روز جمعه 2.98 درصد افزایش یافت و به 648.92 تن رسید. این اولین افزایش حجم دارایی های این صندوق در 2 ماه گذشته بود.

حجم کل دارایی های اس پی دی آر گلد تراست هفته گذشته به پایین ترین رقم 7 سال گذشته رسیده بود.
انتهای پیام//106

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا