افزایش ارزش ین، افت شاخص های آسیایی

افزایش ارزش ین، افت شاخص های آسیایی

افزایش قدرت ین ژاپن در بازار ارز جهانی موجب افول صادرات در این کشور شد در حالی که شاخص آسیا پاسفیک با افت 0.4 درصدی همراه شد.

 

 

بازارهای آسیایی در پی افزایش ارزش ین ژاپن با کاهش رو به رو شد در حالی که صادرات ژاپن تحت تأثیر قرار گرفت و قیمت سهام شرکت توشیبا نیز در این میان با سقوط شدیدی همراه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افزایش قدرت ین ژاپن در بازار ارز جهانی موجب افول صادرات در این کشور شد در حالی که شاخص آسیا پاسفیک با افت 0.4 درصدی همراه شد.

بر اساس این گزارش، شاخص تاپیکس ژاپن نیز با افت 0.9 درصدی همراه شد در حالی که قیمت ین با رشد 1.1 درصدی در مقایسه با دلار همراه شد.

افت قیمت کالاهای اساسی در بازارها در چند رو ز اخیر به ثبت رسید در حالی که کارشناسان پیش بینی می کنند اقتصاد چین نیاز به محرک های مالی بهتری نسبت به قبل دارد تا بتواند از بحران فعلی عبور کند .

استوارت ریچاردسون، مدیر سرمایه گذاری ولت منجمنت در لندن در این خصوص اظهار داشت: مشکلی که برای بازارهای سرمایه و بازارهای کالایی پیش آمده است در وسعت جهانی بوده و به نظر می رسد تا چند ماه آینده نیز اوضاع به همین منوال باشد.

وی ادامه داد: افت قیمت کالاهای اساسی و افت شاخص ها در بازارهای نوظهور و تصمیم جدید بانک مرکزی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره، مولفه هایی هستند که بازارهای جهانی را با تلاطم رو به رو کرده اند.

در این بین، قیمت سهام شرکت توشیبا با کاهش 8.9 درصدی همراه شد در حالی که شاخص کاسپی کره جنوبی با رشد 0.1 درصدی رو به رو شد و اس اند پی استرالیا نیز 0.3 درصد مثبت شد در حالی که در نیوزلند، شاخص اصلی این کشور نیز با اندکی رشد همراه شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا