افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی

افزایش سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی

فولاد نیوز: مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: با ابلاغ مصوبه هیات دولت، میزان سرمایه جدید این صندوق 25 میلیون دلار یا حدود 750 میلیارد ریال افزایش یافت و بدین ترتیب مجموع سرمایه صندوق به 1430 میلیارد ریال رسید.

به گزارش «فولاد نیوز»، محمدرضا عربی مزرعه شاهی افزود: پیش از این نیز سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی- که از زیرمجموعه های ایمیدرو محسوب می شود- از 101 میلیارد ریال به 680 میلیارد ریال افزایش یافته بود که با احتساب رقم جدید، در مجموع کل سرمایه صندوق به حدود 1430 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.
وی اظهار امیدواری کرد با توجه به نیاز مبرم بخش معدن به منابع مالی، سرمایه جدید آثار قابل توجهی در ارائه خدمات صندوق بیمه از لحاظ کمی و کیفی به جا بگذارد.
بر اساس مصوبه هیات وزیران و ابلاغ مهر ماه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و همچنین بانک مرکزی، بر اساس بند " ز " تبصره پنج قانون بودجه سال 94 ، سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی معادل 25 میلیون دلار افزایش یافته است.
صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیتهای معدنی در راستای اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، با عنایت به ماده 31 قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380 تاسیس شده و به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبری این سرمایه گذاری ها، فعالیت می کند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ 12/7/1394 برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا