بارش‌های کشور بالاتر از سال گذشته و میانگین بلندمدت

بارش‌های کشور بالاتر از سال گذشته و میانگین بلندمدت

طی هفته گذشته تمامی حوضه‌های آبریز اصلی کشور بارندگی‌های پایان پاییزی را تجربه کردند و تا روز چهارشنبه هفته گذشته حجم بارش‌ها به 85 میلی‌متر رسید.

به گزارش ایسنا، این میزان بارش در مدت مشابه سال آبی گذشته 63 میلی‌متر بوده است، ولی متوسط درازمدت در همین زمان 55 میلی‌متر ثبت شده است.

بر این اساس میزان بارش در هفته سوم مهرماه در مقایسه با میزان سال گذشته 35 درصد و نسبت به متوسط درازمدت 55 درصد افزایش یافته است.

در جدول بارش‌ها، بیشترین میزان بارش در میان حوضه‌های آبریز اصلی در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان با 12 میلی‌متر بارش در یک هفته گزارش شده است، در حوضه دریاچه ارومیه نیز 10 میلی‌متر و در حوضه دریای خزر 7 میلی‌متر بارش در ایستگاه‌ها ثبت شده است.

حوضه آبریز فلات مرکزی نیز 2 میلی‌متر بارش داشته و حوضه‌های قره‌قوم و مرزی شرق نیز در هفته گذشته یک میلی‌متر بارش گزارش شده است.

بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته درمقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه شهر دهلران استان ایلام با 17 برابر افزایش بارش بوده و ایستگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان با 100 درصد کاهش کمترین میزان بارندگی درمقایسه با دوره درازمدت را داشته است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا