شروع شد؛

آغاز ثبت نام سومین دوره MBA بازار سرمایه در دانشگاه خوارزمی

آغاز ثبت نام سومین دوره MBA بازار سرمایه در دانشگاه خوارزمی

مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه خوارزمی از اجرای موفق مرحله اول و دوم دوره MBA بازار سرمایه در این دانشگاه و ثبت نام مرحله سوم این دوره درآذر ماه 94 با مراجعه به سایت www.khu.ac.ir خبر داد.

 

مدیریت مرکز آموزش های آزاد و مجازی در رابطه با دوره MBA بازار سرمایه دانشگاه خوارزمی  از اجرای موفق مرحله اول و دوم دوره MBA بازار سرمایه در این دانشگاه و ثبت نام مرحله سوم این دوره در آذر ماه 94 با مراجعه به سایت اینترنتی www.khu.ac.ir پورتال مرکز آموزش های آزاد و مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، برای اطلاع از مزیت، انگیزه اصلی و برنامه های دانشگاه از برگزاری این دوره با معاونت آموزشی دانشگاه دکتر کیوانی به گفتگو نشستیم:

 مزیت شرکت در دوره MBA بازار سرمایه چیست؟

هدف اصلی دوره های MBA تربیت و پرورش افرادی است که قادر باشند در زمینه‌های اداره، راهبری مؤثر و کارآمدی و ایجاد تحول در یک بخش تخصصی نقش کلیدی ایفا کنند. این رشته دارای حدود 30 گرایش است که گرایش مدیریت مالی و مدیریت موسسات مالی از مهمترین گرایش آن است که طی 30 سال اخیر در جهان با اقبال زیادی بخصوص از سوی افرادی که رشته کارشناسی آنها بجز مدیریت بوده و در عین حال دارای تجربیات خوبی در سمت ها و پست های مدیریتی بوده اند، مواجه بوده است.

مزیت دوره MBA بازار سرمایه نیز که یک دوره ابتکاری در حوزه بازار سرمایه است، تاکید توامان بر کاربردی کردن دانش مدیریت در نهادهای پولی و مالی از یک سو و کسب توانمندی تحلیل مسائل روز بازار سرمایه از سوی دیگر ، است. رویکرد این گرایش از MBA بسیار کاربردی و مبتنی بر یادگیری دانش و مهارت های مدیریت در نهادهای اقتصادی به ویژه سازمان بورس و مجموعه های وابسته، شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های تامین سرمایه، کارگزاری ها، بانک ها و.... است.

با توجه به شرایط مورد انتظار در کشور در دوران پساتحریم و رونق احتمالی بازار سرمایه و نهادهای مالی و رشد روند جهانی شدن برای توسعه پایدار و بهره مندی از فرصتهای اقتصادی یا حفظ بقاء، مدیران و فعالان عرصه کسب و کار بایستی بتوانند با خلق و پرورش شایستگی در خود و سرمایه های انسانی خود به ارزش آفرینی پرداخته و با تفکر و اندیشه راهبردی تغییرات پیش رو را رهبری و مدیریت کنند.

این دوره فرصت مناسبی را برای افراد حرفه ای که دارای سابقه کار در بازار سرمایه هستند ولی رشته های تحصیلی آنها غیر از رشته مدیریت بوده است یا حتی کسانی که دارای مدارک کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته های غیر مدیریتی هستند، فراهم می آورد تا بتوانند با مفاهیم علمی و فنون، تکنیک ها و ابزار مدیریت موفق سازمان ها آشنا شوند.

به فارغ التحصیلان این دوره با شرط معدل چهار گواهینامه "اصول بازار سرمایه" ، " کارشناسی عرضه و پذیرش"، "مدیریت نهادهای بازار سرمایه"و "تحلیل گری بازار سرمایه " اعطا می شود.

آیا ادغام دانشگاه علوم اقتصادی در دانشگاه خوارزمی تاثیری بر انگیزه دانشگاه نسبت به تدوام برگزاری این دوره خواهد داشت؟

دانشگاه خوارزمی، قدیمی ترین مرکز آموزش عالی در ایران است که با پیوستن دانشگاه علوم اقتصادی به این دانشگاه نه تنها خللی در دوره ایجاد نکرده بلکه ما در پی آنیم تا با ایجاد هم افزایی و سینرژی از دستاوردهای قبلی حمایت و از پتانسیل بالای دانشگاه خوارزمی در جهت تقویت و بهبود دوره های مفید کاربردی در حوزه های مالی ، مدیریت و اقتصاد و دوره های کاربردی مورد نیاز نهادهای اجرایی و بازار پول و سرمایه استفاده کنیم. لذا این ادغام نه تنها منجر به بروز مشکل در تداوم برگزاری این دوره نخواهد شد بلکه با قوت هرچه تمام و با کیفیتی بالاتر ادامه خواهد یافت.

برنامه امسال، برای پذیرش دانشپذیر در رشته MBA بازار سرمایه چیست؟

با توجه به برگزاری موفق این دوره در دو سال قبل و وجود متقاضیان علاقمند، کمیته علمی که متشکل از اعضایی از دانشگاه و سازمان بورس است، تصمیم گرفت تا امسال نیز از طریق برگزاری آزمون کتبی مجزا و مصاحبه در اواسط دی ماه سال جاری نسبت به پذیرش دانشپذیران اقدام کند. سوالات آزمون کتبی ورودی این دوره شامل مباحث عمومی مانند مسایل روز مدیریت، زبان انگلیسی و هوش و استعداد است و داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم و حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با حوزه بازار پول و سرمایه از مهم ترین شرایط برای شرکت در این دوره است.

علاقمندان می توانند برای اطلاع بیشتر به سایت این دانشگاه به آدرس www.khu.ac.ir پورتال مرکز آموزش های آزاد و مجازی مراجعه کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا