تامین مالی پروژه های بزرگ با صکوک استصناع

تامین مالی پروژه های بزرگ با صکوک استصناع

نادی قمی با اشاره به اینکه بازار سرمایه بازاری کاملا مقرراتی است، گفت: نرخ بازار سرمایه باید پایین‌تر از نرخ بازار پول باشد در حالی که اکنون نرخ این دو باهم برابر است ؛ اما امیدواریم به سمت کاهش نرخ بازار سرمایه حرکت کنیم که در این راستا فعالیت‌های خوبی هم انجام شده است.


 

سمینار تخصصی "صکوک استصناع، ساختار اجرایی و شرایط انتشار" با حضور فعالان حوزه بورس  در هتل استقلال تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در این سمینار، علی نقوی، مدیر عامل مرکز مالی ایران، یکی از مهمترین اهداف این مرکز را تامین مالی بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای دوره‌های آموزشی طراحی و اجرا در پسا تحریم  دانست و گفت: به محض اینکه ابزارهای جدید مالی منتشر می شود، آموزش های خود را به سهامداران آغاز می کنیم.

نقوی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ مرکز مالی ایران  با دانشگاه‌های نفت و مدیریت افزود: دوره‌های آموزشی نیز به صورت کوتاه مدت در زمینه سهام خزانه و اوراق تبعی در این دو دانشگاه برگزار  می شود.

در ادامه این سمینار ، ولی نادی قمی مدیرعامل شرکت تامین سرمایه نوین گفت : صکوک استصناع یا اوراق سفارش ساخت راه را برای تامین مالی پروژه های بزرگ باز کرده است.

وی  با بیان اینکه این اوراق می‌تواند در تامین مالی پروژه‌های صنعتی معدنی کشور  استفاده شود، تصریح کرد: با ورود این این صکوک به بازار ، صنعتگران و پیمانکاران می توانند نقاط ضعف آن را  بررسی و ما را از آن مطلع کنند .

نادی قمی با اشاره به  اینکه بازار سرمایه بازاری کاملا مقرراتی است، گفت: نرخ بازار سرمایه باید پایین‌تر از نرخ بازار پول باشد در حالی که اکنون نرخ این دو باهم برابر است  ؛ اما امیدواریم به سمت کاهش نرخ بازار سرمایه حرکت کنیم که در این راستا فعالیت‌های خوبی هم انجام شده است.

در  ادامه این مراسم معاون مالی تامین مالی شرکت سرمایه نوین گفت: سازمان بورس نهادها را الزام به رتبه‌بندی کرده‌است که در اوراق صکوک استصناع از این دستورالعمل سازمان استفاده شد و در واقع شرکت هلدینگ توسعه ملی به عنوان رکن ضامن در این اوراق قرار دارد.

علیرضا کدیور  افزود: در روز عرضه اولیه این اوراق بیش از 5 برابر انتظار تقاضا داشتیم و برای 163 میلیارد تومان اوراق بیش از 800 میلیارد تومان درخواست تقاضا وارد سیستم شد.

حسینی مقدم، معاون ناشران شرکت بورس تهران هم در سمینار تخصصی "صکوک استصناع، ساختار اجرایی و شرایط انتشار" اظهار داشت: با توجه به پذیرش اوراق صکوک استصناع ، برنامه جدی برای پذیرش انواع اوراق استقراضی در دست داریم که تاکنون 318 شرکت پذیرفته‌شده‌اند و این می‌تواند اعتبار خوبی در اقتصاد کشور باشد.

وی با بیان اینکه در کشور ما این بازار هنوز  جایگاه خود را پیدا نکرده است، افزود: در صورتی که بانک ها بخواهند شرکت‌های بزرگ تامین مالی کنند می توانند اوراق آنها را خریداری کنند؛ در واقع بانک ها به جای عرضه تسهیلات به این شرکت ها از اعتبار آنها برای تامین مالی بهره ببرند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا