مدیرعامل پست اعلام کرد

تحلیل مختصات جغرافیایی 4 میلیون از اماکن کشور

تحلیل مختصات جغرافیایی 4 میلیون از اماکن کشور

مدیرعامل شرکت پست در جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی، توسعه بسیاری از کسب و کارها را وابسته به زیرساخت های اطلاعات مکان محور دانست و گفت: اطلاعات مکانی پایه و اساس تحولات کشور و زیربنای شهر هوشمند است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی روز جاری همزمان با بیست و نهم آذر ماه، با حضور مهری - رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست، نمایندگان استانداری اصفهان، مرکز آمار ایران؛ سازمان های شهرداری، ثبت اسناد و املاک و نقشه برداری کشور، فناوری اطلاعات ایران و جغرافیایی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مدیران شبکه پستی در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی شرکت پست برگزار شد.

مهری در این جلسه گفت: خوشبختانه با پی گیریهای صورت گرفته حدود 4 میلیون از اماکن کشور مورد تحلیل مختصات جغرافیایی قرار گرفته است.

وی با اشاره به 23 تفاهم نامه منعقد شده با استانداریهای کشور درخصوص تحول اداری و مقدمات دولت الکترونیک افزود: پی گیری طرح کلان ملی GNAF از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه به شمار می رود.

مدیرعامل پست با بیان این که در حال حاضر کارگروه های استانی به منظور تسریع روند اجرایی شدن طرح یادشده تشکیل گردیده عنوان کرد: روزانه حدود 100 هزار ساختمان در کشور تعیین موقعیت می‌گردد.

رییس هیات مدیره درباره روند پیشرفت کار گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعهدات خود را به خوبی انجام داده و به منظور شتاب بخشی فرایندهای طرح باید دیگر سازمان ها تلاشی مضاعف را اعمال کنند.

وی بر اجرای سریع طرح تاکید کرد و افزود: پیاده سازی کارای این طرح کلان ملی می تواند تحول عرصه اقتصاد و خدمات کشور را موجب گردیده، درغیر این صورت خلا آن از دیگر جایگزین‌ها نظیر موتورهای جست‌وجو گر خارجی پر خواهد شد.

او با توجه به اهمیت صحت اطلاعات در امر بهنگام سازی اظهار کرد: به منظور قابل اتکا بودن اطلاعات مکانی می بایست کنترل کیفی آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که پیاده سازی موفق این طرح می تواند الگویی موثر برای دیگر کشورها باشد یادآور شد: چندی پیش در نشست مشترک با وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان در ایران در زمینه اجرای طرح نشانی استاندارد ملی مکانی بحث و تبادل نظر شد که مقامات این کشور از استقرار آن در افغانستان استقبال کردند.

مهندس مهری درخصوص مزایایGNAF بیان داشت: سازمان هایی ارایه خدمات آنها به اطلاعات مکانی وابسته است، استاندارد سازی نشانی های کشور ارتقای کیفیت خدمات را موجب می گردد.

رییس هیات مدیره پست با بیان این که GNAF در حال حاضر مسیر خود را یافته و رو به پیشرفت است افزود: اجرای شهر هوشمند در گروی اجرای بهینه GNAF است.

وی بر لزوم اطلاع رسانی و آموزش درخصوص طرح کلان نشانی استاندارد ملی مکانی تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به نوین بودن موضوع GNAF در کشور و به منظور اجرای صحیح و دقیق آن باید اطلاعات جامع و دقیقی در خصوص این طرح به سازمان های ذی ربط ارایه گردد.

مدیرعامل در ادامه با اشاره به اهمیت استراتژیک طرح نشانی استاندارد ملی مکانی گفت: مدیریت و ساماندهی این طرح بر عهده مدیریت جغرافیایی و کدگذاری پستی کشور است.

مهری افزود: موضوع بهنگام سازی اطلاعات باید به گونه ای طراحی گردد که تغییرات به صورت سیستماتیک در مجموعه پست کشور که متولی و یکی از حلقه های اصلی طرح GNAF است لحاظ گردد.

در ادامه نصیری معاون توسعه و برنامه ریزی مدیرعامل گزارشی از روند اجرای پروژه و اهم اقدامات صورت گرفته ارایه داد و سایر حاضرین به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا