نقشه راه آب کشور تدوین شد

نقشه راه آب کشور تدوین شد

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از تدوین نقشه راه آب کشور خبر داد و گفت: اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی هدفمند و تعریف شده می‌تواند بسیاری از مشکلات بخش آب کشور را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمد حاج رسولی‌ها در مراسم جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو با بیان این‌که اسناد بالادستی، سیاست‌ها و برنامه‌های خوبی در کشور موجود است، اظهار کرد: تمرکز بر انجام پژوهش‌های تقاضا‌محور، دستیابی به دانش و فناوری نوین جهانی در صنعت آب و کاربردی‌کردن نتایج تحقیقات از جمله این سیاست‌ها است.

حاج رسولی‌ها با اشاره به اینکه از سال 1373 تحقیقات در زمینه‌ی مسائل بخش آب را شروع کرده‌ایم، ادامه داد: در سال 1392 بازنگری در سیاست‌های پژوهشی انجام شد هر چند در سال‌های اخیر با کاهش تعداد پروژه‌های تحقیقاتی مواجه هستیم.

وی با بیان این‌که از مجموع 1650 قرارداد پژوهشی تاکنون 1220 مورد به سرانجام رسیده است، خاطر نشان کرد: به دنبال افزایش تعداد قراردادهای تحقیقاتی نیستیم، بلکه راهبرد ما ساماندهی به قراردادهای موجود و افزایش کیفیت آنها است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه هفت هزار پژوهشگر طرف قرارداد ما هستند، اضافه کرد: طیف وسیعی از موضوعات تحقیقاتی را مورد توجه قرار داده‌ایم که مسائل روز و حیاتی حوزه آب کشور را در بر می‌گیرد.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات اساسی برای افزایش بهره‌وری و اثر‌بخشی فرآیندهای تحقیقاتی، تدوین نقشه راه آب کشور است که در این راستا بر کابرد نتیجه پژوهشگاه‌ها تاکید فراوان داریم، چرا که بر مبنای این نقشه توسعه پایدار مبتنی بر مدیریت یکپارچه منابع آب چشم‌انداز ما را شکل می‌دهد که خود این امر 10 محور را در بر دارد که همگی از چالش‌های عمده کشور محسوب می‌شوند.

اختصاص کمتر از 0.09 درصد بودجه آبی کشور به تحقیقات

وی تاکید کرد: ناکافی بودن نیروی انسانی متخصص در گروه تحقیقات کاربردی در کنار عدم ثبات در اعتبارات تحقیقاتی از مهم‌ترین مشکلات ما محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در پایان با بیان این که درصد بودجه تحقیقات به کل بودجه آب کشور در سال جاری فقط 0.09 درصد بود، تصریح کرد: به شدت پیگیر هستیم که از محل اعتبارات خودمان سهم بیشتری به پژوهش‌ها تخصیص باید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا