صنعتی که بعد از 8 سال دوباره راه افتاد کدام است؟ / میادین تره بار شهرداری ضعیف هستند

صنعتی که بعد از 8 سال دوباره راه افتاد کدام است؟ / میادین تره بار شهرداری ضعیف هستند

اقتصاد > کشاورزی - ایرنا نوشت: قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با انتقاد از اینکه میادین میوه و تره بار شهرداری از اهداف خود یعنی عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از تولید به مصرف دور مانده اند، گفت: امروز تولیدکنندگان محصولات کشاورزی دسترسی چندانی به این میادین ندارند.

«علی اکبر مهرفرد» نظام صنفی کشاورزی را متورم توصیف کرد و افزود: فروشگاه های زنجیره ای، هنوز کارکرد خود را پیدا نکرده اند.

وی اظهار داشت: در ایران به ازای هر 25 تا 30 نفر یک مغازه فروش محصولات کشاورزی داریم.

تنظیم بازار قندوشکر و روغن نباتی توسط بخش خصوصی انجام می شود

مهرفرد گفت: هم اکنون تنظیم بازار و خرید تضمینی به تشکل های صنایع قند و شکر و صنایع روغنی نباتی واگذار شده که نتیجه آن بازاری آرام و بدون رانت است.

به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، با اتخاذ سیاست های دقیق و مناسب دولت و تعیین تعرفه ها در مورد دو محصول چغندرقند و دانه های روغنی، بازار این دو محصول آرام و بدون رانت شده و عملکرد کارخانه های روغنی کشی کشور افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه عملیات مالی در صنعت روغن کشی، امسال تاکنون به 400 میلیارد تومان رسیده است، افزود: صنعت روغن کشی کشور با اجرای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی پس از هشت سال به کار افتاده و در حال حاضر چهار میلیون تن ظرفیت روغن کشی داریم.

هم اکنون 110 میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود که در بخشی از آنان به خودکفایی و صادرات رسیده ایم.

 

22339

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا