زمان قطعی عرضه اولیه 10 درصد سهام "کیمیا" اعلام شد

زمان قطعی عرضه اولیه 10 درصد سهام

زمان عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام معدنی کیمیای زنجان گستران بای سه شنبه جاری قطعی و جزییات عرضه نهمین شرکت جدید بازار سرمایه در سال جاری مشخص شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران که از اول شهریور سال جاری در بازار دوم فرابورس درج شده بود، آماده عرضه اولیه 10 درصد سهام شد.

به این ترتیب با صدور اصلاعیه فرابورس، روز سه شنبه اول دی 11 میلیون و 520 هزار سهم "کیمیا" از سوی سهامداران عمده این شرکت کوچک و 11.52 میلیارد تومانی برای عموم واگذار می شود.

از این تعداد سهام که توسط کارگزاری راهنمای سرمایه گذاران روانه میز فروش می شود، 6 میلیون و 520 هزار سهم از طریق کارگزاران ( با سهمیه هر کارگزار با تمام شعب 65 هزار و 900 سهم ) و 5 میلیون سهم دیگر بعد از کشف قیمت برای معامله گران آنلاین تخصیص داده شده و هیچ یک از صندوق های سرمایه گذاری مشترک نمی توانند اقدام به خرید کنند.

براساس این گزارش، بعدازظهر امروز با حضور مدیران شرکت ،جلسه ایی برای معرفی این شرکت برگزار شد و مدیران آن آخرین وضعیت مالی و عملیاتی و زمان افزایش سرمایه را اعلام کردند. گزارش کامل این نشست معتاقبا" در بورس پرس منتشر خواهد شد.

این شرکت برای سال مالی اسفند گذشته برای هر سهم 656 ریال سود محقق کرده و برای سال جاری هم 627 ریال سود پیش بینی کرده و در نیمه اول سال قادر به پوشش 363 ریالی هر سهم شده است.

در ترکیب سهامداری "کیمیا" سرمایه گذاری اعتماد ایرانیان با 43.4 درصد، بنیاد نیکو کاری جمیلی با 30.3 درصد و ابراهیم و رضا جمیلی هر کدام با 12 و 7.9 درصد ، از جمله مالکان اصلی بشمار می روند.

کیمیای زنجان‌گستران که دارای 155 نیروی انسانی است از سال 86 با هدف تولید کنسانتره سرب و روی در راستای تأمین نیاز بازارهای داخلی و دستیابی به بازارهای بین المللی در زنجان تأسیس شده است.این شرکت با ظرفیت تولید 250 هزار تن کنسانتره روی و 50 هزار تن کنسانتره سرب، در حال حاضر کنسانتره روی موردنیاز 24 کارخانه تولیدکننده شمش روی کشور را تامین کرده و بخشی از محصولات را نیز به کشورهای چین، هند، ترکیه و... صادر می‌کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا