“کیمیا” سه شنبه در فرابورس کشف قیمت می‌شود

“کیمیا” سه شنبه در فرابورس کشف قیمت می‌شود

شرکت کیمیای زنجان گستران خود را برای ورود به بورس آماده می‌کند. این شرکت 115میلیارد ریالی داوطلبانه، روز سه‌شنبه 11میلیون و 500هزار سهم معادل 10 درصد از سهام خود را در فرابورس عرضه می‌کند.


 

 

شرکت کیمیای زنجان گستران خود را برای ورود به بورس آماده می‌کند. این شرکت 115میلیارد ریالی داوطلبانه، روز سه‌شنبه 11میلیون و 500هزار سهم معادل 10 درصد از سهام خود را در فرابورس عرضه می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، ابراهیم جمیلی، مدیرعامل شرکت زرین معدن آسیا، سهام دار عمده کیمیای زنجان گستران، با اشاره به اینکه «کیمیا» همچون «فزرین» سهام ارزنده‌ای است گفت: این 2شرکت 44درصد از بازار سرب و روی کشور را پوشش می‌دهند و جزو بزرگترین تولیدکنندگان سرب و روی کشور محسوب میشوند.

وی ادامه داد: کیمیای زنجان گستران در حال حاضر از معافیت مالیاتی 10ساله برخوردار است و این مدت به 20سال نیز قابل ارتقا خواهد بود که تاکنون سه سال از آن گذشته است. از همین رو، معافیت مالیاتی هفت ساله مزیت بزرگی برای کسب سود به شمار می رود. در عین حال، این شرکت، این شرکت بزرگترین مجمع تولید سرب و روی در منطقه غرب کشور است و به طور همزمان امکان تولید چهار محصول را دارد. کنسانتره سرب و روی دو محصول شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر است که این پتانسیل برای تولید فرآورده های بقیه کانی ها نیز در این شرکت وجود دارد.

 جمیلی با اعلام افزایش سرمایه شرکت در سال آینده تصریح کرد: 11میلیون و 500هزار سهم این شرکت در روز سه‌شنبه هفته جاری با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شود.

سهامدار عمده شرکت زرین معدن آسیا افزود: در بازار سرمایه معمولا شرکتها و نهادهای دولتی در راستای خصوصی سازی عرضه اولیه و کشف قیمت می شوند و برخی شرکتها نیز برای تامین مالی و جهت کسب اعتبار این اقدام را انجام می دهند.

وی در خصوص شرایط بازار سرمایه نیز گفت: اثرات اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها بر بازار سرمایه پروسه ای زمانبر است و نتایج آن در بازده زمانی بلندمدت در بورس دیده خواهد شد؛ از همین رو پیش بینی می کنم که به زمان دو ساله برای تحول اساسی در بازار نیازمند باشیم. از سوی دیگر، کاهش جهانی قیمت نفت هم اثر منفی بر معاملات بازار گذاشته است.

در ادامه معاونت مالی و اقتصادی شرکت اعلام کرد: «کیمیا» طی سال جاری 20درصد حاشیه سود داشته است. این موضوع در حالی محقق شده است که سود و فروش شرکت با افزایش همراه شده است.

بصیرپور در خصوص میزان تولید این شرکت در سالجاری نسبت به سال گذشته نهم اذعان داشت: از ابتدای امسال تاکنون 75 هزار تن تولید در شرکت صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستر انجام شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 84 هزار تن بوده است.

وی در مورد میزان صادرات این شرکت افزود: سال گذشته 2میلیارد و 600میلیون ریال صادرات داشته ایم. علاوه بر این 6ماهه ابتدایی سال جاری نیز صادرات «کیمیا» به 16میلیارد ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش همراه شده است. همچنین برای پایان سال جاری میزان صادرات 3میلیون و 900هزار تن پیش بینی شده است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا