پنجمین خط تولید خارجی سایپا با 20هزار دستگاه در الجزایر راه اندازی می شود

پنجمین خط تولید خارجی سایپا با 20هزار دستگاه در الجزایر راه اندازی می شود

تهران- ایرنا- معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: براساس قرارداد امضا شده میان ایران و الجزایر شرکتی به نام «سایپا الجزایر» تاسیس می شود و خط تولید آن تا سال 2016 با ظرفیت 20 هزار دستگاه در سال راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محسن دستخوش جوان» امروز(یکشنبه) در نشستی خبری افزود: با توجه به تجربه چهار سایت خارجی، از گذشته همواره به دنبال پایگاهی بودیم که در شمال آفریقا پنجمین سایت خود را با سرمایه گذاری طرف خارجی ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک دهه است که مطالعه های خود را در کشور الجزایر آغاز کرده ایم، گفت: بعد از آفریقای جنوبی، الجزایر دومین بازار خودرو را در قاره آفریقا در اختیار دارد؛ به طوری که عرضه خودرو در سال 2012 به 600 هزار دستگاه رسیده و با فراز و نشیب هایی، این عدد در سال 2014 به 450 هزار دستگاه رسیده است.
معاون صادرات سایپا گفت: عمده بازار خودرو در الجزایر هم اکنون در دست اروپایی ها به ویژه فرانسوی هاست و کره جنوبی و ژاپن نیز مقام دوم را دارند و چینی ها نیز برای حضور در این بازار تلاش کرده اما هنوز موفق نشده اند.
وی افزود: این کشورها به الجزایر تنها به عنوان بازاری برای محصولات خود نگاه می کنند اما جمهوری اسلامی ایران با توجه به روابط دیرینه خود با الجزایر، تصمیم گرفته علاوه بر ایجاد یک حرکت پایدار، شرکتی با عنوان سایپا الجزایر در این کشور تاسیس کند که 75 درصد سرمایه گذاری آن توسط طرف الجزایری و 25 درصد نیز توسط شرکت سایپا انجام می شود.
وی در مورد نوع مشارکت سایپا در این شرکت نیز گفت: مشارکت و سرمایه گذاری سایپا در قالب انتقال تکنولوژی، دانش فنی، خدمات فنی مهندسی و تجهیزات ساختنی خواهد بود.
جوان گفت: برآورد شده است که این سایت در شهر ستیف (شهری در 270 کیلومتری غرب الجزیره پایتخت الجزایر) در زمینی به مساحت 20 هکتار ایجاد شود.
وی ادامه داد: در فاز نخست، سایت مونتاژ و تولید خودرو را ایجاد می کنیم؛ در قالب این همکاری مشترک، خط تولید تا سال 2016 با ظرفیت 20 هزار دستگاه در سال راه اندازی خواهیم کرد.
معاون صادرات سایپا افزود: همزمان با ایجاد سایت تولید خودرو، قصد داریم با کمک زنجیره تامین داخل کشور، صنعت قطعه سازی را نیز در کنار صنعت خودروسازی در الجزایر ایجاد کنیم.
وی یکی از مزیت های سایپا را تولید خودروهای با قیمت مناسب عنوان کرد و گفت: براساس آمارهای بانک جهانی، الجزایر از نظر تولید سرانه در مقام سی و دوم جهان و به آمار و به شرایط ایران نزدیک است؛ به همین سبب می توانیم در این بازار حضور یابیم.
دامه دارد..
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا