توسعه فازهای مجتمع صنعتی فولاد اسفراین

توسعه فازهای مجتمع صنعتی فولاد اسفراین

دنیای معدن - معاون برنامه‌ریزی و کیفی مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از آغاز بکار بخش‌های عملیات حرارتی و ذوب قطره‌ای فاز چهارم این مجتمع تا دو ماه آینده خبر داد.

سید احسان احمدی، منطقه خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه هم اکنون دستگاه‌های این دو بخش نصب شده است، افزود: طبق کنسرسیوم باید پیمانکار خارجی آن را تحویل دهد تا عملیات اجرایی این بخش آغاز شود که این امر تا حدود دو ماه آینده انجام خواهد شد. اجرای این پروژه توسط پیمانکار خارجی اینترکوی اتریش و فولاد گسترش ایران انجام شده است.

وی ادامه داد: تجهیزات خط ریخته گری مداوم، پوسته گیری و تاب گیری نیز به احتمال فراوان تا دو ماه آینده، وارد و نصب آن آغاز خواهد شد که عملیات اجرایی این بخش در سال آینده آغاز خواهد شد. برای تکمیل فاز چهارم این مجتمع 90 میلیون یورو اعتبار مورد نیاز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون محصولات تولیدی این مجتمع به صورت نیمه ساخته است، تاکید کرد: با آغاز بکار بخش‌های عملیات حرارتی و ذوب قطره‌ای، محصولات به طور کامل تولید و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. با عملیاتی شدن بخش ذوب قطره‌ای امکان تولید فولادهای با کیفیت برای این مجتمع فراهم می‌شود.

احمدی ادامه داد: بخش ماشین کاری حدود شش ماه گذشته تکمیل شد و در حال حاضر در حال استفاده شدن است. در گذشته محورهای قطار به صورت کامل در این مجتمع ساخته نمی‌شد که با تکمیل بخش ماشین کاری، این محورها به صورت کامل در این مجتمع ساخته می‌شوند.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا