بررسی معاملات تالار پتروشیمی بورس کالا؛

سایه سنگین نفت بر بازار محصولات شیمیایی

سایه سنگین نفت بر بازار محصولات شیمیایی

با توجه به افت بهای نفت و تردیدها در خصوص ادامه دار شدن روند نزولی قیمت ها، معاملات محصولات شیمیایی به آرامی دنبال می شود.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به این ترتیب امروز ۱۰۰ تن از عرضه ۱۵۰ تنی آمونیاک شیراز با قیمت پایه ۲۷۸ تومان فروخته شد؛ آمونیاک گاز و مایع شیراز هم مشتری نداشتند.

در همین حال ۴۰ تن از عرضه ۳۰۰ تنی اسید نیتریک شیراز با قیمت پایه ۶۵۲ تومان خریداری شد البته منواتانول آمین شازند مشتری نداشت. عرضه ۲۲۰ تنی تری اتانول آمین شازند نیز ۴۴ تن تقاضا داشت و با قیمت پایه ۳ هزار و ۷۰۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

دی اتیل هگزانول آف گرید درجه ۳، دی اتانول آمین آف گرید درجه ۲ و تری اتیلن گلایکول آف گرید درجه ۲ پتروشیمی شازند نیز در این روز نیز با استقبال معامله گران روبه رو نشد.

عرضه وکیوم باتوم پالایش نفت شیراز نیز در این روز وارد سیستم مچینگ شد. گوگرد کلوخه خانگیران هم با نرخ پایه ۲۸۶ تومان به میزان ۵۰۰ خریداری شد.

استقبال از سود کاستیک

براساس این گزارش، نگاهی به معاملات دیروز محصولات شیمیایی در بورس کالا نشان می دهد که سودکاستیک بندرامام مورد توجه خریداران قرار گرفت به طوری که عرضه هزارتنی این کالا ۲ هزارتن تقاضا داشت. قیمت پایه این کالا ۴۰۷ تومان بود و میانگین قیمت ثبت شده برای آن ۴۲۸ تومان ثبت شد.

سودکاستیک اروند نیز در این روز بیش از دوبرابر حجم عرضه، تقاضا داشت، به طوری که عرضه ۴هزارتنی آن ۸ هزار و ۲۰۰ تن تقاضا داشت، میانگین قیمت ثبت شده برای خرید این کالا ۴۳۷ تومان رقم خورد.

همچنین دیروز عرضه ۴۰ تن از عرضه آروماتیک سنگین بوعلی سینا با قیمت پایه یک هزار و ۷۰۵ تومان خریداری شد.

آمونیاک گاز خراسان بدون مشتری ماند، اما آمونیاک مایع این پتروشیمی با قیمت پایه به میزان ۲۴۰ تومان مورد معامله قرار گرفت. در این بین آمونیاک مایع پتروشیمی کرمانشاه هم مورد معامله قرار نگرفت.

منومر وینیل استات پتروشیمی شازند و اسیداستیک فن آوران هم وارد سیستم مچینگ شدند، تولوئن دی ایزو سیانات (TDI) پتروشیمی کارون هم با قیمت پایه به میزان ۱۰۰۰ تن خریدرای شد. پلی بوتادین رابر ۱۲۲۰ شازند هم با قیمت پایه خریداری شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا