نزول نفتی بورس

نزول نفتی بورس

تشدید روند ریزشی قیمت نفت در روزهای اخیر و افت بی سابقه قیمت این محصول در سال های اخیر موجب شده روند نزولی بورس تهران تشدید شود و قیمت سهام شرکت‌ها کاهش بیشتری را تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران که از ابتدای هفته و همزمان با تشدید ریزش ها در بازار نفت روند نزولی خود را شدت داده و با افت شدید قیمت و تقاضا مواجه شده است، امروز نیز به این روند ادامه داد و دومین نزول نفتی خود را تجربه کرد.

گرچه بسته شدن پرونده PMD در شورای حکام و نزدیک شدن به زمان لغو تحریم ها خبر بسیار مثبتی برای بازار سرمایه بود و موجب رفع ابهامات سیاسی از بورس تهران شد، اما کاهش قیمت نفت در روزهای اخیر موجب شده است تاثیر اخبار مثبت سیاسی در این بازار خنثی شود و فضای مبهم توام با بی انگیزگی و ناامیدی در بورس تهران شدت پیدا کند.

کاهش قیمت نفت در کنار سایر ابهامات اقتصادی همچون کاهش نیافتن نرخ سود بانکی و ادامه رکود اقتصادی موجب شده عده زیادی از سهامداران در این مدت از تالار شیشه ای خارج شوند و دیگر انگیزه ای برای برگشت به این بازار نداشته باشند.

به این ترتیب روند کاهشی قیمت نفت در روزهای اخیر و پیش بینی برای ادامه روند نزولی آن در روزهای آینده موجب شده است شاخص بورس تهران در معاملات امروز افت 232 واحدی را تجربه کرده و در نیمه 61 هزار واحد قرار بگیرد.

در بازار امروز تعداد شرکت‌های قرمز پوش بازار افزایش پیدا کرد و شرکت‌های مرتبط و غیر مرتبط با کاهش قیمت نفت با افت مواجه شدند؛ به طوری که در معاملات امروز تالار شیشه ای شرکتهای پالایشگاهی به دلیل تاثیر پذیرفتن بیشتر از قمیت نفت با کاهش بیشتری مواجه شدند و بیشترین نقش را در افت شاخص بورس گذاشتند.

علاوه بر پالایشگاه بندرعباس و اصفهان، کشتیرانی، ایران خودرو، غذیر، ملی مس، بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات و پتروشیمی شازند از شرکتهای تاثیر گذار در ریزش شاخص بورس بودند در مقابل شرکت هایی همچون دارویی سبحان، پتروشیمی مبین، مپنا و همراه اول مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در تالار حافظ امروز شرکت های کارخانجات قند قزوین، کنتورسازی و ایران ترانسفو از شرکت هایی بودند که بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و در مقابل بانک کارآفرین، دارویی سبحان و تهران شیمی از شرکت هایی بودند که از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در بازار روز یکشنبه تالار شیشه ای در مجموع 570 میلیون سهم به ارزش 148 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 266 هزار میلیارد تومان افت کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا