دست‌اندازهای اقتصادی که درآمدهای نفتی ایجاد کرده است...

دست‌اندازهای اقتصادی که درآمدهای نفتی ایجاد کرده است...

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران با تاکید بر اینکه اصناف علاوه بر نقش اقتصادی نقش اجتماعی نیز عهده دار هستند، گفت: با توجه به پائین آمدن قیمت نفت و محدودیتی که در تامین برخی امکانات با متکی به درآمد نفتی بوجود می‌آید منجر به ایجاد دست‌اندازهای اقتصادی شده که برای برطرف کردن آن نیازمند فعالیت اجتماعی حوزه تجارت در کنار بعد اقتصادی آن هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا در منطقه مرکزی، یدالله صادقی در سومین گردهمایی روسای صنعت، معدن و تجارت و نیز اتاق اصناف شهرستان های استان مرکزی در ساوه اظهار کرد: ارتقای کیفیت کالا، خدمات تولید و راهیابی کالاهای تولید داخلی به بازارهای صادراتی در کنار حرکت به سمت برندسازی مسیر دست یابی به توسعه اقتصادی را هموار می‌کند.

وی بیان کرد: برای تحقق زیر ساخت‌های فراهم کردن توسعه اقتصادی لازم است تا بر دانش و بنیه علمی و خلاقیت فعالان حوزه صنعت و تجارت اتکا کرد.

به گفته وی، عدم استفاده از خلاقیت‌ها، نبود مدیریت صحیح و ناکارآمدی، مسیر بهره‌وری را دچار اختلال می‌کند که با سیاست‌های رونق اقتصادی کشور منافات دارد.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان تصریح کرد: در گذشته اقتصادی کشور متکی به درآمدهای نفتی بود و با درآمد حاصل از فروش نفت با خیال آسوده مشکلات را برطرف می‌کردیم و به عنوان یک کالای ارزشمند سهم بسزایی در رونق تولید داشت اما با پائین آمدن قیمت آن باید به فکر ایده‌های جدید بوده و طرحی نو دراندازیم.

صادقی افزود: باید با استفاده صحیح از منابع خدادادی و مادی و بکارگیری منابع انسانی توانمند با تکیه بر خلاقیت و نوآوری به فکر ایده‌های نوین توسعه اقتصادی فارغ از اتکا به درآمدهای نفتی باشیم.

وی بیان کرد: خیلی از کشورهای فاقد نفت هم اکنون با بهره‌وری مناسب و خلاقیت مبتنی بر دانش به گونه ای اقتصاد کشورشان را مدیریت می کنند که درآمد حاصله فراتر از انتظار است.

رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان در ادامه با بیان اینکه اصناف در درآمدزایی کشور با پرداخت مالیات سهم موثری می‌توانند ایفا کنند، افزود: اصناف از طبقه متوسط جامعه هستند و باید با توان دولتی برای تولید ثروت در کشور تلاش کنند.

وی تاکید کرد: تفکری که در دولت وجود دارد مبتنی بر برقراری عدالت و افزایش کارآیی و خلاقیت است و همه اصناف وظیفه دارند دوشادوش سایر فعالان عرصه اقتصادی به دولت کمک کنند تا خلأ کاهش درآمد فروش نفت از طریق درآمدهای مالیاتی جبران شود.

صادقی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در کشور 8300 اتحادیه و بیش از 300 اتاق اصناف فعالیت دارند، افزود: یکی از کارهای بهره‌وری مناسب چابک سازی مجموعه های صنفی است چرا که تعدد اتحادیه ها منجر به افزایش هزینه ها شده و بهره‌وری را کاهش خواهد داد.

به گزارش ایسنا، معاون تشکل های صنفی مرکز امور اصناف و بازرگانان کشور نیز در این جلسه گفت: فعالیت اتاق اصناف منجر به ساماندهی سیستم توزیع، تثبیت قیمت‌ ها و تنظیم بازار شده است.

قاسم گل گواهی افزود: حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه حال مردم از دیگر برکات تشکیل اتاق اصناف در سراسر کشور است.

وی در ادامه با اشاره به قانون منع عرضه قلیان در اماکن عمومی سراسرکشور اظهار کرد: در پروانه های صادره برای سفر ه خانه های سنتی اسمی از عرضه قلیان به میان نیامده است از این رو عرضه قلیان در قهوه خانه ‌ها و سفره‌خانه‌ها ممنوع و با متخلفی برخورد می‌شود.

گل گواهی همچنین از عزم صنعت معدن و تجارت برای مبارزه به عرضه کنندگان کالای قاچاق خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌های خاصی در این حوزه صورت گرفته که منجر به کاهش عرضه کالای قاچاق شده است.

در ادامه این جلسه رؤسای صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان مرکزی و نیز روسای اتاق اصناف به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا