وزیر نیرو: دشت های کشور در حال نابودی است / 4 تفاهم نامه ای که در یک روز منعقد شد

وزیر نیرو: دشت های کشور در حال نابودی است / 4 تفاهم نامه ای که در یک روز منعقد شد

اقتصاد > انرژی - وزیر نیرو در مراسم امضای چند تفاهمنامه همکاری در پژوهشگاه نیرو گفت: 609 دشت کشور در حال نابودی و حرکت تدریجی به سوی مرگ است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهار تفاهم نامه امروز میان وزارت نیرو و وزارت علوم ؛ وزارت نیرو و معاونت علمی ریاست جمهوری؛ پژوهشکده های محیط زیست و وزارت نیرو ؛ و همچنین پژوهشگاه نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید برق امضا شد.

حمید چیت چیان،  وزیر نیرو در این مراسم تاکید کرد راه نجات دشت های کشور، «انجام کارهای علمی و تحقیقاتی و پایش مستمر است».

وی هدف از این اقدام را ارتباط مستقیم و همیشگی استادان و دانشجویان با فعالان عرصه آب دانست و آن را موجب ارتقای علم و فناوری خواند.

چیت چیان افزود: شرکت های آب منطقه ای مکلفند برای هر دشت یک دانشگاه معین داشته باشند و از توان علمی، تحقیقاتی و پژوهشی آنها استفاده کنند؛ همچنین حوضه های آبریز کشور نیز هر یک نیازمند یک دانشگاه معین است.

وزیر نیرو در پایان امضای این دو تفاهم نامه،گفت: من و وزارت نیرو متعهد به اجرای این تفاهم نامه ها هستیم و از همه شرکت های تولید و توزیع برق و برق منطقه ای نیز می خواهیم هر کدام یک دانشگاه را به عنوان دانشگاه معین انتخاب کنند.

وی از شرکت های آب و فاضلاب خواست هر کدام یک دانشگاه معین داشته باشند و از شرکت های آب منطقه ای نیز درخواست کرد به دلیل وجود 609 دشت در کشور که به سمت خشکی و مرگ پیش می روند و هرکدام نیاز به پایش دارند، هر یک یا هر چند دشت که در یک منطقه واقع شده است یک دانشگاه معین داشته باشند.

وی همچنین در زمینه حوزه های آبریز نیز تاکید کرد: حوزه های آبریز نیز هرکدام باید یک دانشگاه معین انتخاب کنند تا اساتید مرتبط با این شرکت ها ارتباط مستمر داشته باشند و دانشجویان نیز بتوانند به راحتی و به طور مداوم به این محل برای انجام تحقیقات رفت و آمد کنند.

در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو، تفاهم نامه اول بین وزیر نیرو و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد که شامل گسترش تحقیقات در وزارت نیرو با دانشگاه های وابسته به علوم است.

تفاهم نامه دوم میان وزیر نیرو و معاون علمی رئیس جمهور با هدف استفاده حداکثر وزارت نیرو از نخبگان کشور و ایجاد تسهیل برای نخبگان به امضا رسید.

پیش از امضای این دو تفاهم نامه؛ دو تفاهم نامه دیگر نیز بین پژوهشگاه نیرو و شرکت مادرتخصصی تولید برق امضا شد با این هدف که پژوهشگاه نیرو به عنوان مدیر تحقیقات بخش تولید برق حرارتی کشور انجام وظیفه کند.

در تفاهم نامه چهارم که بین پژوهشکده محیط زیست پژوهشگاه نیرو و پژوهشکده بیوتکنولوژی وزارت کشاورزی به امضا رسید مدیریت بهتر انرژی از نیروگاه های کوچک (تولید همزمان برق و حرارت) در گلخانه ها و توسعه و همکاری بین دو پژوهشکده مدنظر است.

به مناسبت هفته پژوهش با هدف اجرای رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای توسعه علمی کشور و توجه به بهره برداری همه جانبه از ظرفیت دانشگاه ها و مرکزهای پژوهشی در توسعه صنعت، تفاهم نامه همکاری بین وزارت نیرو و وزرات علوم و تحقیقات و فناوری امضا شد..

همچنین وزارت نیرو، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری با هدف فراهم کردن زمینه همکاری هدفمند دانشجویان و دانش آموختگان برتر مقطع دکترا زیرپوشش بنیاد ملی نخبگان در موسسه های آموزشی و پژوهشی وزارت نیرو تفاهمنامه ای امضا کردند.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا