در جریان معاملات امروز؛

ادامه افت شاخص پس از 150 میلیارد تومان معامله

ادامه افت شاخص پس از 150 میلیارد تومان معامله

در جریان داد و ستدهای روز یک شنبه شاخص بورس 232 واحد نزول کرد.

 

بورس تهران روز جاری نیز برای دومین جلسه متوالی افت  را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در جریان داد و ستدهای روز یک شنبه شاخص بورس 232 واحد نزولی شد.

گفتنی است روز گذشته طرح محدودیت ورود به آمریکا بدون هیچ تغییرى در قالب طرح بودجه آمریکا با ۶۶ رای موافق و ۳۳ رای مخالف از تصویب مجلس سنا گذشت و به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا هم رسید.

این طرح آن دسته از شهروندان ۳۸ کشور از جمله بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا را که به ایران، عراق، سوریه و سودان سفر کنند، یا تابعیت دوگانه داشته باشند، ملزم می کند تا برای ورود به خاک آمریکا ویزا بگیرند.

این خبر در کنار افت ادامه دار قیمت نفت، رکود بازارهای جهانی و دلواپسی از تصمیم های دولت در بودجه 95 باعث شده است تا سهامداران بازار سرمایه در روزهایی که به آغاز اجرای برجام نزدیک می شوند ، نفسی با خیال آسوده نکشند و دلواپس باشند. این نگرانی به افت بازار سهام و کاهش قیمت ها دامن زده است.

امروز سهامداران 569 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 488 میلیارد ریال در 34 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

همچنین کاهش قیمت نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی، ایران خودرو و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را برشاخص کل داشت. این در حالی بود که دو نماد داروسازی سبحان و پتروشیمی مبین بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند.

همچنین امروز سایر شاخص های بورسی نیز نزولی شدند. دو شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب 210 و 277 واحد افت کردند.

در این روز بانک ها، فرآورده های نفتی و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های بازار قرار گرفتند.

همچنین داروسازی سبحان، کنتورسازی، دشت مرغاب، کشت و صنعت چین چین، صنایع شیمیایی سینا، قند مرودشت و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی با بیشترین رشد قیمت ها در صدر جدول معاملات قرار گرفتند.

نوسازی و ساختمان تهران، ایرکا پارت صنعت، پالایش نفت بندرعباس، کشاورزی و دامپروری مگسال، سرمایه گذاری ساختمان ایران، لیزینگ خودرو غدیر و صنایع شیمیایی فارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، قند قزوین، کنتورسازی ایران، ایران ترانسفو، صنایع شیمیایی سینا، ایران خودرو و اوقرا مشارکت شهرداری شیراز با بیشترین تقاضا مواجه بود.

این در حالی بود که بانک کارآفرین، دارویی سبحان، تهران شیمی، پارس الکتریک،کشاورزی و دامپروری مگسال ، سیمان اصفهان و خوراک دام پارس با بیشترین عرضه ها مواجه شد.

همچنین بیشترین حجم معاملات متعلق به معامله بلوکی بانک صادرات و بیشترین ارزش معاملات هم متعلق به اوراق مشارکت سایپا بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا