رکود مسکن چه زمانی تمام می‌شود؟

رکود مسکن چه زمانی تمام می‌شود؟
حامد مظاهریان درباره راهکارهای دولت برای خروج از رکود مسکن اظهار کرد: بسته‌های فراوانی در وزارت راه و شهرسازی و دولت برای خروج بخش مسکن از رکود وجود دارد، اما اجرای آنها منتظر منابع مالی است که فعلا دولت پولی ندارد و نمی‌تواند خارج از قانون بودجه سال 94 مبلغی به بخش مسکن اختصاص دهد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم؛ وی با بیان این‌که رکود مسکن چند بخش دارد، تصریح کرد: رکود فعلی بازار بهترین شرایط را برای خریداران دست‌به‌نقد مسکن فراهم کرده است چون هیچگاه چنین زمان طولانی‌ای در تاریخ اقتصاد مسکن کشور نداشته‌ایم که قیمت این کالا ثابت بماند و حتی اگر بر اساس شاخص‌های تورم محاسبه کنیم، حتی می‌توان نام آن را کاهش قیمت مسکن گذاشت.


وی ادامه داد: بخش دیگر افرادی هستند که بالقوه توان خرید مسکن را دارند وضعیت کنونی بهترین راه حل برای آنهاست و به شدت دنبال راه حل‌هایی برای خانه‌دار شدن آنها هستیم که در این راستا بسته‌های گوناگون و وام‌های مختلف ارائه می‌شود این افراد عمدتا اقشار متوسط هستند که از حقوق و درآمد ماهیانه نسبتا مطمئنی برخوردارند و اندک اندوخته‌ای هم جمع‌آوری کرده‌اند و با استفاده از بسته‌های تسهیلاتی موجود می‌توانند خانه‌دار شوند.

وی با اشاره به نگرانی‌ها وزارت راه و شهرسازی در خصوص مسکن، گفت: بخش اولی که ما نسبت به آن نگرانیم، صنعت ساختمان است که در رکود به سر می‌برد چون تولید کاهش یافته و این نگرانی درباره آینده این صنعت به دلیل کاهش تولید مسکن نیز ادامه‌دار است؛ نگرانی دوم هم به خاطر به هم ریختگی سیستم عرضه و تقاضای بازار و کاهش آن در بازار مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که تا وقتی شاخص‌های کلان اقتصادی تغییر نکند، هیچ اهرمی برای خروج ناگهانی مسکن از رکود وجود ندارد، بیان کرد: خصوصیت وام مسکن این است که نقدینگی به تدریج وارد بازار می‌شود مثلا سال آینده  روزانه 150 تا 200 تقاضای دریافت وام به بازار تزریق می‌شود و اینگونه نیست که نقدینگی موجود در بانک‌ها به صورت ناگهانی به بازار مسکن وارد شود تا تورم‌زا باشد. به هیچ وجه نمی‌توان تصور کرد که تسهیلات مسکن تورم فزاینده‌ای ایجاد کند.


بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا