ایران درحال بررسی پیشنهادهای خارجی درزمینه LNG است

ایران درحال بررسی پیشنهادهای خارجی درزمینه LNG است

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از بررسی پیشنهادهای شرکتهای خارجی برای حضور در پروژهای ال‌ان‌جی و اف‌ال‌ان‌جی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاملی با بیان این که تعداد زیادی از شرکتهای خارجی علاقه مند به حضور در پروژهای ال‌ان‌جی و اف‌ال‌ان‌جی ایران هستند، تصریح کرد: پیشنهادهای سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این پروژها در حال بررسی است که قاعدتا بهتری ها انتخاب خواهند شد.

وی در ادامه درباره این که ایران چه جایگاهی در تامین سهم ٢٨ درصدی گاز در سبد انرژی جهان در یک دهه آینده خواهد داشت، با اشاره به این که ایران در منطقه ای قرار گرفته که کشورهای حاضر در آن به جز قطر دارای ذخایر و میدانهای گازی مستقل اندکی هستند، گفت: ایران می تواند سهمی بسزا را در این منطقه در سالهای آینده و با افزایش تولید گاز به خود اختصاص دهد.

مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران با یادآوری این که ظرفیت تولید گاز کشور هم اکنون بیش از ٦٥٠ میلیون متر مکعب در روز است به افزایش تولید گاز ظرف سه سال آینده اشاره کرد و افزود: با افزایش این ظرفیت به بیش از یک میلیارد مترمکعب در سه سال آینده، سهم ایران در صادرات گاز نیز افزایش می یابد؛ صادرات گاز ایران از دو طریق خط لوله و ال ان جی خواهد بود.

مدیر عامل شرکت صادرات گاز ایران با بیان این که در این شرایط و با توجه به ذخایر گازی و موقعیت جغرافیایی، ایران می تواند نیازهای گازهای کشورهای منطقه را تامین کند، یادآور شد: سالها تجربه نشان داده است که ایران تامین کننده مطمئنی برای انرژی است و با توجه به ماهیت قراردادهای گازی و بلند مدت بودن آن وجود اعتماد میان دو کشور اهمیت زیادی دارد.

کاملی با بیان این که هم اکنون دو قرارداد برای صادرات گاز به عراق امضا شده که یکی (بغداد) از آنها آماده اجرا و دیگری (بصره) زیرساخت آن ظرف یکسال آینده آماده می شود، یادآور شد: با اجرایی شدن این دو قرارداد ظرفیت صادراتی گاز کشور ٤٠ تا ٧٠ میلیون متر مکعب در روز افزایش می یابد که دو برابر ظرفیت کنونی صادرات است.

وی به صادرات گاز به هند اشاره کرد و با بیان این که امیدواریم از طریق خط لوله دریایی بتوان گاز ایران را به این کشور صادر کرد، گفت: هند می تواند بازار مطمئنی برای گاز ایران با توجه به رشد فزاینده مصرف در این کشور باشد.

مدیر عامل شرکت صادرات گاز ایران درباره صادرات گاز به پاکستان با اشاره به این که زیرساخت صادرات گاز به این کشور در ایران آماده است، تصریح کرد: با تکمیل زیرساختها در خاک پاکستان، ظرف سه سال آینده ٢٠ میلیون متر مکعب گاز ایران به این کشور صادر می شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا