مخالفت چیت‌چیان با ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو

مخالفت چیت‌چیان با ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو

وزیر نیرو در واکنش به موضوع ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو گفت: وزارت نیرو با این ایده مخالف است و موضوع باید ابتدا در دولت مطرح و اگر تصویب شد، انحلال اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش نامه نیوز، حمید چیت چیان امروز در حاشیه جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو در جمع خبرنگاران گفت: من به شخصه به عنوان کسی که سال‌ها در بدنه وزارت نیرو فعالیت کرده ام، این مسئله را قبول ندارم و مخالف ادغام نفت و نیرو هستم.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه این دو وزارتخانه هر دو مسئولیت‌های گسترده ای دارند، افزود: اما باید ببینیم کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر چه مبنایی این پیشنهاد را داده‌اند و اکنون زود است که بدون بررسی در هیات دولت بخواهیم نظر دهیم که این پیشنهاد اجرایی خواهد شد یا خیر.

این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: طرح پیشنهادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مبنی بر انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی باید در دولت مطرح شده و مورد بررسی قرار بگیرد. این موضوع در حال حاضر در حد یک پیشنهاد است و اگر دولت با آن موافقت کند، به عنوان لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه خواهد شد و ما نیز تابع نظر دولت هستیم.

چیت چیان در پاسخ به اینکه آیا برای افزایش نرخ آب و برق در سال ۹۵ تصمیمی اتخاذ شده است؟ گفت: تا این لحظه هیچ تصمیمی برای تعدیل نرخ‌های مصرفی آب و برق گرفته نشده است.

وزیر نیرو گفت: آخرین جلسه شورای عالی آب کشور در خصوص نظرات ارائه شده از سوی دانشگاه تهران در ارتباط با سد گتوند، راهکارها را در خصوص این سد مشخص کرده است. برپایه آخرین تصمیم‌ها برای سد گتوند، راهکارهای ذکرشده در آینده نزدیک اجرایی می شود و برنامه احداث سدگتوند، ادامه خواهد داشت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا