با امضای تفاهم نامه وزارت نیرو و علوم

دانشگاه‌ها مسئول نجات دشت‌های بحرانی شدند

دانشگاه‌ها مسئول نجات دشت‌های بحرانی شدند

با امضای تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نجات هر دشت به یک دانشگاه محول می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تفاهمنامه ای بین وزارت نیرو و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید تا وزارت نیرو بیش از پیش بتواند از ظرفیت های بخش علمی کشور در بخش های مورد نیاز در صنعت آب و برق استفاده کند.

«حمید چیت چیان» وزیر نیرو در مراسم امضای این تفاهمنامه اظهار داشت: از همه شرکت های توزیع و تولید برق و شرکت های برق منطقه ای خواسته ایم هر کدام یک دانشگاه را به عنوان معین آن شرکت انتخاب کنند؛ همچنین از شرکت های آب و فاضلاب نیز خواسته ایم تا هر کدام حداقل یک دانشگاه معین داشته باشند.

وی افزود: به شرکت های آب منطقه ای نیز به عنوان یک تکلیف ابلاغ شده که برای نجات 609 دشتی که در کشور رو به مرگ و نابودی است، کارهای علمی و پژوهشی انجام دهند و هر کدام مکلفند برای هر دشت، یک دانشگاه معین داشته باشند.

وزیر نیرو با بیان "حوزه های آبریز مثل زاینده رود، سفیدرود و... باید هر کدام یک دانشگاه معین داشته باشند"، گفت: می خواهیم اساتید و دانشجویان مرتبط با این موضوعات با این شرکت ها رفت و آمد داشته باشند و امیدوارم این تفاهمنامه ها سبب خیر و برکت فراوانی در راستای اعتلای دانش و فناوری و پیشرفت کشور شود.

همچنین وزارت نیرو تفاهمنامه جداگانه ای با بنیاد ملی نخبگان به امضا رساند.

انتهای پیام/

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا