سپرده‌گذاری در بانک از سرمایه‌گذاری ریلی شرایط بهتری دارد!

سپرده‌گذاری در بانک از سرمایه‌گذاری ریلی شرایط بهتری دارد!

مدیرعامل شرکت ریل‌ترابر سبا با بیان این‌که سرمایه‌گذاران عرصه ریلی نیاز به حمایت جدی از سوی راه‌آهن دارند، اعلام کرد: در حال حاضر شرایط طوری پیش رفته که سپرده‌گذاری در بانک برای سرمایه‌گذاران صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، فخاری در مراسم عقد قرار‌داد ساخت 200 واگن مسافرتی جدید تاکید کرد: در حال حاضر هزینه وارد کردن هر واگن به شبکه ریلی کشور حدود دو میلیارد و 700 میلیون تومان تمام می‌شود که از این رقم حدود 200 میلیون تومان تنها هزینه مالیات بر ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: این در شرایطی است که در وعده‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا شده از سرمایه‌گذاران عرصه ریلی حمایت جدی شود و در برخی عرصه‌ها برای آنها معافیت‌هایی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هزینه بسیار بالا برای ورود به این عرصه و البته دوران نسبتا طولانی بازگشت سرمایه‌ها در حال حاضر برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح بر آن است که پول خود را به بانک داده و سر ماه سود‌اش را به شکل نقد دریافت کنند.

فخاری با اشاره به باقی‌ماندن سرمایه‌گذاران با وجود این شرایط سخت اعلام کرد: شرکت ما با وجود این شرایط 100 واگن جدید را با یک شرکت داخلی ثبت قرار‌داد کرده که در آینده نزدیک اضافه خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: این واگن‌ها که 37 عدد آن مراحل ابتدایی کار را طی کرده در آینده نزدیک به ناوگان کشور اضافه می‌شوند. ما در حال حاضر شش واگن را دریافت کرده‌ایم و طبق برنامه‌ریزی هر ماه چهار واگن جدید نیز تحویل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ریل‌ترابر سبا خاطر نشان کرد: در صورتی که شرایط برای سرمایه‌گذاران ریلی فراهم شود قطعا ما می‌توانیم از تکنولوژی‌های روز در این عرصه استفاده کنیم و همان طور که شرکت واگن‌ساز داخلی توانست ایرادات گذشته را برطرف کرده و واگنی تولید کند که توان حرکت 220 کیلومتر در ساعت را دارد، می‌توان تا ماه آینده نیز خوشبین بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا