رییس اتاق بازرگانی ایران:

رشد اقتصادی 8 درصدی واقع‌بینانه نیست

رشد اقتصادی 8 درصدی واقع‌بینانه نیست

رییس اتاق بازرگانی ایران به تشریح برخی انتقادها درباره پیشنویس برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت که پیش‌بینی رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه ششم واقع بینانه نیست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محسن جلال‌پور امروز - یکشنبه - در هفتمین جلسه هیات نمایندگان به بیان برخی ضرورت ها در تدوین برنامه ششم توسعه و همچنین بودجه سال 1395 پرداخت و اظهار کرد: با توجه به امکانات و منابع محدود، پیش‌بینی رشد اقتصادی هشت درصد خوشبینانه نیست. در برنامه های قبلی هم به دلیل همین خوش‌بینی، حدود 30 درصد اجرا شد اما امروز این توقع وجود دارد که با نگاه به شرایط فعلی برنامه ششم تدوین شود.

وی افزود: باید در این برنامه به سبک سازی قوانین و چگونگی کوچک شدن دولت شفاف تر نگاه شود. همچنین در پیش‌نویس برنامه ششم به بخش گردشگری و صادرات به اندازه کافی پرداخته نشده است. در بخش پژوهش نیز سهم بخش خصوصی دیده نشده است.

جلال پور تصریح کرد: هیچ ساز و کاری برای پایش برنامه ششم پیش‌بینی نشده است، برای همین این نگرانی وجود دارد که در پایان پنج سال رصد شود و آن زمان گفته شود که بخش کمی از آن اجرا شده است.

رییس اتاق بازرگانی ایران در بخش دیگری از صحبت هایش به برخی مطالبات بخش خصوصی در بودجه سال آینده پرداخت و گفت: بودجه سال 1395 به دلیل تدوین برنامه ششم و هیجانات ناشی از انتخابات در سایه قرار گرفته است. در بودجه سال آینده که اولین بودجه در دوران پسا تحریم و قرار است بخش خصوصی توسعه بیابد باید اولویت‌های بیشتری در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در بودجه سال آینده باید واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی، توسعه صادرات غیر نفتی، نگاه جدی به بخش مسکن، اهمیت جدی به فضای کسب و کار و پرداخت بدهی های دولت به بخش خصوصی باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا