آثار ابزارهای مالی در بورس

آثار ابزارهای مالی در بورس

ابزارهای مالی بورس فقط در جهت حفظ نقدینگی بازار سرمایه کاربرد دارد و درحال حاضر رکود اقتصادی مانع از رشد سرمایه‌گذاری در بورس شده است.

 براساس بررسی‌های به عمل آمده شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز هم با افت واحد کار خود را آغاز کرد. این در حالی است که در هفته گذشته نیز شاخص هیچ حرکت مثبتی را به ثبت نرساند و حتی تحولات اخیر در بازار سرمایه هم نتوانست باعث رونق معاملات در بورس باشد.
با این حال طی هفته گذشته هم زمان با نشست حکام بورس اندکی تکان خورد و سهامداران با هیجان دست به معاملات سهام  زدند اما در روز بعد بورس سردی خود را حفظ کرد و شاخص منفی باقی ماند این در حالی است که کارشناسان بازار به سهامداران توصیه می کنند از دادوستد های هیجانی بپرهیزند و با دقت بیشتری دست به معاملات بزنند.
با این همه سهامداران همچنان منتظر رفع تحریم‌ها هستند و می‌توان گفت ابزارهای مالی هم نتوانست به بورس جان دوباره بدهد و تنها به افزایش نقدینگی در بازار کمک کرد.
افزایش وام مسکن و راه‌اندازی بورس‌های ارز و غیره از آن‌جمله ابزارهای مالی برای رونق در بورس هستند. وام مسکن و رشد تسهیلات اوراق مسکن هنوز نمی‌تواند بازار را متحول کند هرچند شورای پول و اعتبار وام 60 میلیونی را به فرابورس ابلاغ کرد.
باتوجه به رکود اقتصادی ابزارهای مالی فقط در جهت حجم و گردش معاملات موثر هستند و می توان از آنها برای افزایش نقدینگی و رشد حجم معاملات استفاده کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا