مدیرعامل بانک ملی ایران اعلام کرد:

هزینه سالانه ۸.۹ هزارمیلیارد تومانی ۳۲ بانک/ چالش بانکها و بیمه های دولتی

هزینه سالانه ۸.۹ هزارمیلیارد تومانی ۳۲ بانک/ چالش بانکها و بیمه های دولتی

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه بودجه دولتی و کسب اجازه از مجلس برای مصرف یکی از چالش های مهم بانک ها و بیمه‌های دولتی است هزینه سالانه ۳۲ بانک را ۸.۹ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی که در هفتمین کنفرانس بودجه‌ریزی عملیاتی حضور داشت، هدف اقتصاد مقاومتی را به حداقل رساندن آسیب پذیری و مقاوم سازی اقتصاد دانست و گفت: کاهش هزینه‌های زاید، اصلاح نظام مالی برای توسعه ، تامین مالی بخش واقعی اقتصاد و صرفه‌جویی از جمله دستاوردهای بودجه‌ریزی عملیاتی است و برای شفاف‌سازی باید به مدیران اختیارات لازم برای مدیریت هزینه ها را بدهیم. 

وی با بیان اینکه بودجه دولتی و کسب اجازه از مجلس برای مصرف یکی از چالش های مهم بانک ها و بیمه‌های دولتی است ، ادامه داد: در حالی 8 بانک از 32 بانک فعال کشور دولتی هستند که هزینه سالانه بانک ها حدود 9 هزار میلیارد تومان است و در این میان مدیران بانک ملی که دارای منابع و گردش مالی 130 هزار میلیارد تومانی است باید اختیارات لازم برای هزینه ها را داشته باشند.

همتی با بیان اینکه طرح تحول بانکی در بانک ملی ایران درحال اجرا است ، تعداد خودپرداز‌های این بانک را 6 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: درحالی بابت استفاده مشتریان بانک ملی از خودپردازهای دیگر بانک ها باید کارمزدی پرداخت شود که بانک ملی به دلیل نداشتن این بودجه ، سالانه 250 میلیارد تومان زیان از این محل زیان شناسایی می‌ کند.

به گفته وی با تکیه بر بودجه‌ریزی عملیاتی ، از سال آینده برنامه‌ریزی راهبردی اجرا و موقعیت کنونی، آتی قراردادها و پیشرفت ها ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا