رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

صدور پروانه اکتشاف معدن در استان سمنان ۲۰ درصد رشد داشت

صدور پروانه اکتشاف معدن در استان سمنان ۲۰ درصد رشد داشت

سمنان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش ۲۰ درصدی صدور پروانه اکتشاف در بخش معدن استان در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، بهروز اسودی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری تعداد ۴۲ فقره پروانه اکتشاف در بخش معدن صادر شده است که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۰ درصد رشد از خود نشان می دهد.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۶۱ میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شده است، افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری، زمینه اشتغال ۱۳۵ نفر در این استان پهناور و معدنی فراهم آمده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان این مطلب که سالانه ۱۶ میلیون تن انواع مواد معدنی از ۵۱۳ معدن استان استخراج می شود، تاکید کرد: در هشت ماهه ابتدایی سالجاری تعداد ۱۶ فقره گواهی کشف در بخش معدن این استان پهناور و معدنی صادر شده است.

اسودی در خاتمه با اشاره به روند صدور پروانه های بهره برداری درسنوات گذشته، بالا بودن هزینه های اکتشاف، استخراج و بهره برداری از معادن، نبود امکانات زیربنایی در برخی از نقاط و عدم تصویب سند توسعه آمایش برای توازن در توسعه بخش صنعت، معدن و تجارت استان را از مشکلات کلی در بخش معدن استان ذکر کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا