پیشنهادهای ایمیدرو برای بودجه ۹۵ در بخش معدن

پیشنهادهای ایمیدرو برای بودجه ۹۵ در بخش معدن

گروه معادن - رییس هیات عامل ایمیدرو خواستار بازنگری پیش نویس برنامه ششم توسعه در بخش معدن شد و اعلام کرد: برای بودجه سال 95 پیشنهادهای مشخصی در حوزه معدن ارایه کرده ایم.

به گزارش ماین نیوز، مهدی کرباسیان در خصوص سیاست های معدنی بودجه سال آینده، گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیشنهادات مشخصی را برای توجه به بخش معدن و صنایع معدنی در بودجه سال ۹۵ به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه داده است تا این سازمان با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، مشکلات و چالش های پیش روی بخش معدنی کشور را تا حدودی حل و فصل کند.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در سال ۹۵ هم مانند سال ۹۴، بحران معدن و صنایع معدنی به دلیل بحران جهانی و داخلی ادامه یابد که بر این اساس باید در بودجه سال ۹۵ نیز تمهیداتی در نظر گرفته شود، چراکه اگر توجه لازم صورت نگیرد، ما با مشکل و گرفتاری بیشتری مواجه خواهیم بود.

وی درباره جایگاه بخش معدن و صنایع معدنی در پیش نویس برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: در مورد برنامه ششم اعتقاد ما بر این است که در این برنامه، توجه ویژه ای به بخش معدن صورت نگرفته است و امیدواریم که با پیشنهادات اصلاحی که برای برنامه ششم توسعه دادیم، اوضاع بهتر شده و اصلاحات لازم صورت گیرد.

به گفته کرباسیان، بخش معدن و صنایع معدنی در توسعه کشور و نیز ایجاد ارزش افزوده در اقتصاد، نقش مناسبی دارد و با توجه به اینکه ریشه آن در خاک است، توجه به آن می تواند الگوی مناسبی در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا