۳۰۰هزارتن آهن‌آلات در ذوب‌آهن انبار شد

۳۰۰هزارتن آهن‌آلات در ذوب‌آهن انبار شد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه صنایع استان اصفهان در حال حاضر به‌دلیل رکود فلج شده‌اند، گفت: فولاد مبارکه و ذوب‌آهن از مدتی پیش با چالش روبه‌رو شده‌ و بخشی از تولیدات آن‌ها انبار می‌شود.


حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به مشکلات اقتصادی و مسائل صنایع استان اصفهان و اهمیت رفع این مشکلات اظهار داشت: فولاد مبارکه که پیش از این یکی از صنایع پویای کشور به شمار می‌رفت و تولیدات ان مصرف داخلی قابل توجه و صادرات بسیاری داشت، از مدتی پیش با چالش روبرو شده و مقداری از تولیدات آن انبار می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: ذوب‌آهن اصفهان با رکود بیشتری مواجه شده و دچار چالش‌های بسیاری بوده و مقدار زیادی تا حدود 300 هزار تن آهن انبار شده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروز ما در بحث ساختمان با رکود جدی مواجه هستیم و با توجه به توقف صنعت ساختمان در کشور و مشکلات موجود در این حوزه، شرکت ذوب‌آهن اصفهان مشکلات بسیاری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: صنایع در حال حاضر به دلیل رکود فلج شده‌اند و دولت باید بسته حمایتی خروج از رکود برای تمام صنعت‌گران و نه فقط برای خودروسازان در نظر گیرد تا هم چرخه اقتصاد بچرخد و هم باعث ایجاد اشتغال شود.


وی افزود: ذوب‌آهن اصفهان یک صنعت مادر به شمار می‌رود و همچون شرکت فولاد مبارکه سال‌ها تولیدات این شرکت‌ها صادر می‌شد و مصرف آنها در کشور مورد استفاده قرار می‌گرفت اما این شرکت‌ها در صورت عدم فروش امکان مالیات ندارند و باید تجدید نظر جدی در بحث مالیات صورت گیرد.


وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده 9 درصدی، قدرت رقابت را از تولیدکننده گرفته است و باید برنامه‌ریزی شود تا کاهش پیدا کند.


به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، وی با بیان این که در حال حاضر فقط 7 درصد از صنایع استان اصفهان بالای 70 درصد کار می‌کنند، گفت: وقتی کارخانه‌ای زیر 50 درصد کار می‌کند، به طور قطع نمی‌تواند هزینه‌های خود را جبران کند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم خواهد کرد.

بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا