مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه مطرح کرد:

نجات اقتصاد با کاهش نرخ سود بانکی

نجات اقتصاد با کاهش نرخ سود بانکی

بازار سرمایه تا اقدامات قطعی و عملی مانند باز شدن سوئیفت، روان شدن گردش مالی و بحث واردات و صادرات را نبیند، تاثیر خاصی را از این زمان نمی پذیرد .

 

یکی از معضلات اقتصاد کشور وجود نرخ بالایی است که بانکها به سپرده گذاران می دهند و این موضوع اقتصاد کشور را تنبل کرده و دلیل این تنبلی اقتصادی چیزی جز سپرده گذاری مطمئن و با سود بالای بانکی نیست، بنابراین متولیان به منظور بهبود هریک از این بازارها باید تمهیدات ویژه و قابل قبولی را در نظر بگیرند تابه واسطه آن ابهامات سرمایه گذاران در بازار سرمایه و پول رفع شود و شاهد رونق در آن ها باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)؛ علیرضا قنبرعباسی، مدیرعامل کارگزاری بانک خاورمیانه درباره روند بازار با توجه به نزدیکی زمان اجرای برجام گفت: بازار سرمایه تا اقدامات قطعی و عملی مانند باز شدن سوئیفت، روان شدن گردش مالی و بحث واردات و صادرات را نبیند، تاثیر خاصی را از این زمان نمی پذیرد .

وی افزود: بازار سرمایه در رکود است و در این شرایط بیشتر افراد پول های خود را به سمت سپرده گذاری یا اوراق به سمت ثابت خارج کرده اند و تا مطمئن نشوند برجام قطعیت پیدا کرده است احتمال هر گونه عکس العملی بعید است.

قنبر عباسی  درباره کاهش نرخ سود بانکی را موجب رونق بازار سرمایه و بورس دانست و افزود: یکی از معضلات اقتصاد ما وجود نرخ بالایی است که بانکها به سپرده گذاران می دهند و این موضوع اقتصاد کشور را تنبل کرده است .

این کارشناس اقتصادی دلیل این تنبلی اقتصادی را سپرده گذاری مطمئن و با سود بالای بانکی خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد کشور دچار رکود است، بانکها برای سرمایه گذاری و دادن تسهیلات دچار مشکل شده اند.

به گفته وی با این وجود لازم است اگر دولت در کوتاه مدت نمی تواند چاره ای برای حل این مشکل پیدا کند در بلند مدت با کاهش نرخ سود بانکی در حد 10 درصد هم اقدام کند و یکی از راههای نجات اقتصاد که همان کاهش نرخ سود بانکی است را طی کند .

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا