رییس سازمان جنگل ها اعلام کرد

اجرای عملیات آبخیزداری در انتظار اعتبار 7000 میلیاردی

اجرای عملیات آبخیزداری در انتظار اعتبار 7000 میلیاردی

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سطح 14 میلیون هکتار به اعتباری بالغ بر 7000 میلیارد تومان نیاز داریم که اعتبار امسال آن 160 میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، خداکرم جلالی - معاون وزیر جهاد کشاورزی - امروز (شنبه) در نشست معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی با معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: اجرای هر هکتار آبخیزداری 500 مترمکعب و هر هکتار آبخوان داری هزار متر مکعب آب استحصال می کند اما با این بودجه های اندک و ناچیز ده ها سال طول می کشد تا بتوان بخش کوچکی از آن را انجام داد.

وی افزود: برنامه اجرای عملیات آبخیرداری و آبخوان داری در سطح 14 میلیون هکتار را با مشارکت مردم در دستور کار قرار داریم که اجرای آن با مشارکت مردمی حدود 500 هزار تومان در هر هکتار هزینه دارد و اعتباری بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری وآبخوان داری در سطح 14 میلیون هکتار می خواهد که البته اعتبار امسال عملیات آبخیرداری و آبخوان داری سازمان جنگل ها 160 میلیون تومان بوده است.

وی تصریح کرد: براساس برآورد وزارت نیرو هزینه استحصال آب از طریق سدسازی 20 برابر آبخیزداری است که با توجه به این مساله به نظر می رسد دولت باید بیش از پیش به این مساله توجه کند.

جلالی اظهار کرد: پدیده گرد و غبار در 60 درصد کشور وجود دارد و این نشان می دهد که هر سرزمینی توان تولیدش کاهش یابد با گرد و غبار مواجه خواهد شد که در این راستا اجرای برنامه های بیابان زدایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا