رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

تحرکی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور وجود ندارد

تحرکی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور وجود ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سهم یک درصدی محصولات ارگانیک نشان می‌دهد که تحرکی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور وجود نداشته و رقم فعلی تاثیری در بهداشت، سلامت مردم و حفاظت محیط زیست ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رضا نورانی در هشتمین نمایشگاه و همایش ملی ارگانیک در بوستان گفت‌وگو با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب درباره تولیدات محصولات کشاورزی سالم وظیفه ما برای تولید محصولات ارگانیک و سالم و حفظ محیط زیست، جنگل‌ها و مدیریت پسماند استفاده از انرژی پاک دشوارتر شده است و باید گام‌های جدیی‌تری در این زمینه برداریم.

وی افزود: با تولید محصولات ارگانیک سلامت جامعه واکسینه می‌شود  که برای تولید این محصولات باید الگوی انصاف و عدالت در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در خصوص تولید محصولات تراریخته (دستکاری ژنتیکی شده) در کشور گفت: تولید محصولات تراریخته محصول سه دهه فعالیت کشور آمریکا در این زمینه است که کشورهای آسیایی را تبدیل به آزمایشگاه خود در این زمینه کرده است.

وی تاکید کرد: از شورای شهر نیز انتظار داریم که از تولید محصولات ارگانیک حمایت کند زیرا محصولات تراریخته سلامت و محیط زیست را به خاطر می‌اندازد.

* تحرکی در تولید محصولات ارگانیک وجود دارد

در ادامه این مراسم مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه رقم تولیدات محصولات ارگانیک در کشور کمتر از یک درصد است گفت: در سال گذشته که در این همایش حضور یافته بودم رقم تولیدات ارگانیک کشور یک درصد بود که در سالجاری نیز این رقم یک درصد باقی مانده است.

وی افزود: این ارقام نشان می‌دهد که تحرکی برای تولید محصولات ارگانیک در کشور وجود ندارد و رقم فعلی تاثیری در بهداشت،سلامت مردم و حفاظت محیط زیست ندارد.  

چمران اظهار کرد که در شهر تهران بخش‌های مختلفی ازجمله، بهداشت، محیط زیست، هوا و حتی محصولات کشاورزی در معرض خطر قرار دارد و اصطلاحا خراب است که با تولیدات ارگانیک می‌توانیم حداقل در بخش کشاورزی اصلاح انجام دهیم. 

رحیمی رئیس سازمان میوه و تره‌بار در این مراسم با اشاره به پتانسیل زیاد محصولات ارگانیک در کشور گفت: با وجود شرایط خوب و 4 فصل کشور تولید محصولات ارگانیک کمتر از یک درصد است.

وی افزود: ما مسئول بازار و عرضه محصولات ارگانیک هستیم و در نباید جواب دهیم که چرا تولید محصولات ارگانیک کم است.

رئیس سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: مسئولیت ما در اختیار قرار دادن محصولات سالم و ارگانیک در اختیار مردم و ایجاد مطالبه در این زمینه است که اکنون سازوکارهای لازم را فراهم کرده‌ایم و منتظر تولید هستیم.

رحیمی یادآور شد: ما نیز آرزو می‌کنیم تمام فراورده‌های ارگانیک در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد اما باید بخش‌های مربوطه تولیدات ارگانیک را به اندازه نیاز انجام دهند.

انتهای پیام/ 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا