منابع هندی خبر دادند

مذاکره هند با ایران برای ساخت پایانه ال ان جی در تمبک

مذاکره هند با ایران برای ساخت پایانه ال ان جی در تمبک

منابع هندی گفتند دهلی نو نسبت به مشارکت در ساخت یک پایانه ال ان جی در جنوب ایران ابراز علاقه کرده است و مذاکراتی در این خصوص در جریان است.

به نقل از پرس تی وی، منابع هندی گفتند، دهلی نو نسبت به مشارکت در ساخت یک پایانه ال ان جی در جنوب ایران ابراز علاقه کرده است.
یک مقام ارشد هندی گفت: «به ما پیشنهاد شده تا بلوک اکتشاف شده فراساحل فارسی (که اکنون بینالود نامیده می شود) را به صورت منفرد توسعه دهیم و همچنین آن را به عنوان بخشی از یک بسته به هم پیوسته که شامل ایفای نقش در پایانه ال ان جی و توسعه این میدان است، انجام دهیم.»
یک مقام وزارت امور خارجه هند گفت، مذاکرات در این خصوص بین تهران و دهلی نو در مورد این پروژه ها در جریان است.
طرف هندی پیشنهاد تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت های دولتی و بخش خصوصی برای همکاری های آینده بین دو کشور را مطرح کرده است.
وی افزود: «اگر ما به آنها تضمین دولتی بدهیم، مشکلی در مورد کنسرسیوم و همچنین بازیگران بخش خصوصی وجود نخواهد داشت.»
این پروژه ال ان جی، ایران ال ان جی نام دارد که در بندر تمبک در جنوب ایران واقع شده است. این کارخانه ال ان جی شامل تاسیسات ذخیره سازی و بارگیری ال ان جی خواهد بود.
این مقام هندی افزود: «گزینه های خرید گاز از ایران یا از طریق خط لوله یا از طریق حمل با کشتی هستند. داشتن سهمی در ساخت پایانه ال ان جی به فروش گاز تولید شده از بلوک فارسی (به هند) کمک می کند.»
هند در ماه های گذشته برای گسترش روابط تجاری با ایران اعلام تمایل کرده است. ایران دارنده برخی از بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان است.
شرکت او ان جی سی ویدش هند پیشنهاد کرده قراردادی برای توسعه بلوک فارسی ایران منعقد شود که بندهای ان با قراردادهای جدید نفتی ایران که اخیرا رونمایی شده انطباق داشته باشد.
این شرکت علاقمند به توسعه ذخیره گازی فرزاد ب است که بر اساس برآوردها 21.68 تریلیون فوت مکعب گاز در خود جای داده است. از این ذخیره گازی، 12.8 تریلیون فوت مکعب گاز و 212 میلیون بشکه میعانات قابل استحصال است.
انتهای پیا//88


 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا