یک نماینده مجلس:

ارتباط وزارتخانه های نیرو و نفت در کلمه 'انرژی' / موضوع انحلال وزارت نیرو غیرکارشناسی است

ارتباط وزارتخانه های نیرو و نفت در کلمه 'انرژی' / موضوع انحلال وزارت نیرو غیرکارشناسی است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: کلمه انرژی مشخصه ارتباطی میان وزارتخانه های نیرو و نفت است ، اما موضوع انحلال وزارت نیرو تصمیم غیرکارشناسی است.

ناصر سودانی عصر امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا،اظهار داشت : موضوع انحلال وزارت نیرو و تشکیل وزارت انرژی در یک هفته گذشته در رسانه ها و برخی محافل مورد بحث بود و کوچک سازی دولت امری لازم و ضروری است و می تواند فوایدی به همراه داشته باشد، اما موضوع انحلال وزارت نیرو کاملا غیرکارشناسی است.
به گفته وی، وزارت نیرو نزدیک به یک قرن تجربه کاری و تنوع تخصص ها و مهارت ها، همبستگی حوزه های آب و برق و سایر موضوع های مرتبط با محیط زیست و سلامت و رفاه آحاد مردم دارد .
سودانی افزود: وزارت نیرو دارای ساختاری به هم پیوسته است که انحلال آن می تواند منجر به بروز مشکلات عدیده ای در خدمات رسانی به مردم شده و می تواند با چالش هایی همراه شود که روند کار را تضعیف کند.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تفکیک مدیریتی پیشنهاد شده از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مقرون به صرفه نیست .
سودانی گفت : وزارتخانه های نفت و نیرو در موضوع های کاری ارتباطی ندارد ، بلکه فقط در کلمه انرژی است و در نظام مدیریتی ،کاری خردمندانه محسوب نمی شود.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه به دولت پیشنهاد کرد، مأموریت ها، وظایف و مؤسسه ها و شرکتهای مرتبط با بخش انرژی از وزارت نیرو تفکیک و پس از ادغام با وزارت نفت، وزارت جدید انرژی تشکیل شود.
طی چند سال گذشته موضوع ادغام دو وزارتخانه نفت و نیرو همواره مطرح شده و کارشناسان از ابعاد مختلف نسبت به آن گمانه زنی کرده اند ، بر پایه این پیشنهاد، پس از تمجیع وظایف، ماموریت واحدهای ادغامی یاد شده به پیشنهاد سازمان (مدیریت) به تصویب هیات وزیران می رسد.
قرار است ،جلسه ای روز یکشنبه (فردا ) در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی لایحه یک شوری تنظیم و برخی از احکام برنامه های توسعه کشور با حضور مسئولان و کارشناسان وزارتخانه های نفت و نیرو، سازمان انرژی اتمی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
قرار است موضوع تشکیل وزارت انرژی و انحلال وزارت نیرو نیز طرح شده و با حضور این مسئولان در خصوص آثار و پیامدهای این اقدام بررسی شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا