وزیر راه و شهرسازی:

ایران به دنبال بازی برد - برد ترانزیتی در منطقه است

ایران به دنبال بازی برد - برد ترانزیتی در منطقه است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه "ایران قصد دارد از موقعیت خاص جغرافیایی خود استفاده برد - برد کند"، تاکید کرد: ما قصد داریم در حمل و نقل و ترانزیت منطقه هم شرایطی برای توسعه ایران به وجود بیاوریم و هم نیاز کشورهای منطقه را برای عبور از خاک ایران تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس آخوندی در همایش روز ملی حمل و نقل تصریح کرد: از سال‌ها پیش همواره این موضوع مطرح شده که ایران به عنوان یک قدرت سیاسی منطقه‌ای در حوزه دریا شناخته می‌شود اما اینکه ما چگونه از این قدرت استفاده کنیم، اصلی‌ترین سوالی است که باید برای آن پاسخی در خور ارائه شود.

وی با بیان اینکه "در کنار تکمیل پروژه‌های زیربنایی، تقویت جایگاه اقتصادی و اجتماعی اهمیت اصلی را دارد"، اظهار کرد: ما باید به این پرسش جواب دهیم که چرا مناطق بندری ایران از نظر شرایط رفاهی اوضاع خوبی ندارند و توسعه به آن‌ها نرسیده است؟ در کنار آن، با وجود موقعیت خاص جغرافیایی کشور ما، باید این را نیز در نظر داشته باشیم که ایران رقبایی جدی دارد که اگر دیر بجنبیم آن‌ها بازار را از آن خود خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بیانات مهم مقام معظم رهبری درباره لزوم اتصال نقاط جنوبی و شمالی و همچنین نقاط غربی و شرقی کشور به یکدیگر، گفت: اینکه ایران باید بتواند از موقعیت خود استفاده کند، امری بدیهی است و من فرمایش مقام معظم رهبری را از عمق وجود قبول داشته و به آن اعتقاد دارم.

وی ادامه داد:‌ آنچه برای ما اهمیت دارد استفاده از موقعیت خود با محوریت رقابت با دیگر کشورهای منطقه است. ما یک بازی برد - برد می‌خواهیم که در آن هم ایران به ظرفیت‌هایش دست یابد و هم کشورهای منطقه از ظرفیت ما نهایت استفاده را ببرند.

آخوندی با اشاره به اهمیت بسیار بالای حضور بخش خصوصی قدرتمند در عرصه دریایی کشور تاکید کرد: وقتی ما اعلام می‌کنیم که قدرت دریایی هستیم باید تمام این شاخص‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا ایران یک شبکه اقتصادی جهانی داشته باشد که امکان انتقال کالا در سراسر دنیا را دارد. ما باید شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم را به عنوان محور در کنار تکمیل پروژه‌های دریایی قرار دهیم تا ایران به قدرت سیاسی مدنظر خود دست یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا