شرکت بیکر هیوز اعلام کرد

افزایش تعداد دکل‌های حفاری امریکا

افزایش تعداد دکل‌های حفاری امریکا

تعداد دکل‌های حفاری امریکا پس از 4هفته سقوط، 17حلقه افزایش یافت

روز جمعه پس از انتشار خبر افزایش تعداد دکل‌های نفتی و تشدید نگرانی‌ها درباره مازاد عرضه نفت، قیمت نفت دوباره کاهش یافت.

شرکت بیکرهیوز اعلام کرده‌است که تعداد چاه‌های نفتی امریکایی 17حلقه افزایش یافته و در هفته گذشته به 541 مورد رسیده‌است. این در حالی است که تعداد این چاه‌ها برای چهار هفته متوالی مسیری نزولی را طی می‌کرد.

البته تعداد چاه‌های نفتی ایالات متحده امریکا که یکی از نشانه‌های فعالیت صنعت نفت در امریکاست از زمان کاهش قیمت نفت شروع به سقوط کرده‌است. این کاهش دکل‌های حفاری امریکا هنوز آنقدر نبوده که روی میزان تولید نفت اثر بگذارد و باعث کاهش مازاد عرضه نفت بشود.

قیمت نفت خام شیرین برای تحویل در ماه ژانویه 22سنت کاهش یافته و با کاهش 0.6درصدی به 34.73 دلار در ازای هر بشکه رسیده‌است. این کمترین میزان قیمت نفت از فوریه 2009 تا کنون به شمار می‌رود.

نفت برنت حوزه دریای شمال نیز با 18 سنت کاهش یعنی 0.5درصد به 36.88دلار در ازای هر بشکه رسید. این نیز کمترین میزان این شاخص از دسامبر 2008 تا کنون به شمار می‌رود.

جیسون جیمل یکی از تحلیل‌گران حوزه انرژی نیز می‌گوید: «واضح است که تولید نفت اوپک روی 32میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند و حدود 300هزار تا 500هزار نیز به تولید نفت ایران اضافه خواهد شد.»

نفت برنت در سال جاری 36درصد کاهش ارزش داشته‌است. نفت دبلیوتی‌آی نیز از آغاز سال 2015 تا کنون 35درصد کاهش ارزش را تجربه کرده‌است.

این افزایش تعداد دکل‌های حفاری امریکایی، دومین افزایش بزرگ در سال جاری به شمار می‌رود. آخرین بار در ماه جولای تولیدکنندگان تعداد چاه‌های نفتی خود را افزایش دادند. اما این در حالی بود که قیمت نفت به 60دلار در ازای هر بشکه رسیده بود.

فدرال رزرو بالاخره بعد از یک دهه نرخ بهره را افزایش داد که این باعث تقویت ارزش دلار و احتمالا کاهش قیمت کالاهایی مثل نفت خواهد شد.

دین هازلکورن یکی از تاجران نفتی می‌گوید: «همه نگاه‌ها در حال حاضر به دلار است.» شرایط در حال حاضر بسیار حساس است و وضعیت قابل تصمیم‌گیری نیست.

اما این حرکتی که از سوی بازار صورت گرفت بار دیگر نشان داد که بازار همچنان به خبرهای مازاد عرضه حساس است و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که سختی بازار نفت در راه است چرا که هنوز تولیدکنندگانی مثل اوپک و روسیه قصد افزایش تولید نفت دارند.

ایران نیز به زودی با برداشته شدن تحریم‌ها، نفت بیشتری را روانه بازارهای جهانی نفت خواهد کرد.

جیسون جیمل یکی از تحلیل‌گران حوزه انرژی نیز می‌گوید: «واضح است که تولید نفت اوپک روی 32میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند و حدود 300هزار تا 500هزار نیز به تولید نفت ایران اضافه خواهد شد.»

منبع: وال‌استریت ژورنال

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا