در جمع خبرنگاران مطرح شد:

راه‌اندازی کلینیک سیار صنعتی در لرستان/التیامی بر زخم‌های صنعتی

راه‌اندازی کلینیک سیار صنعتی در لرستان/التیامی بر زخم‌های صنعتی

خرم آباد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از راه اندازی کلینیک سیار صنعتی در این استان خبر داد.

محمدرضا صفی خانی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع قاچاق قیر طبیعی در استان لرستان اظهار داشت: در این زمینه پرونده های تخلفاتی نیز داشته ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اخیرا نیروی انتظامی استان در بحث جلوگیری از قاچاق قیر طبیعی در لرستان عملکرد خوبی داشته است گفت: در این راستا متخلفان در این زمینه به دستگاه قضایی معرفی و قیر قاچاقی نیز از سوی نیروی انتظامی از آنها ضبط می شود.

کاهش قاچاق قیر طبیعی در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه خوشبختانه قاچاق قیر در استان بسیار کم شده است گفت: معادن قیر طبیعی در استان از سوی سرمایه گذاران شناسایی و ظرفیت سنجی می شوند و سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز برای آنها پروانه بهره برداری صادر می کند.

صفی خانی با بیان اینکه در حال حاضر در لرستان برای سه معدن قیر طبیعی پروانه بهره برداری صادر شده است گفت: تقاضاهایی زیادی برای صدور پروانه بهره برداری معادن قیر طبیعی در استان داریم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم اکنون قاچاق قیر طبیعی در استان شکل محدودی شده است.

آزاد سازی محدودیتهای معدنی در لرستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از آزاد سازی محدویت های معدنی در استان خبر داد و گفت: در این راستا متقاضیان معدن از ابتدای دی ماه امسال می توانند به سیستم کاداستر مراجعه و تقاضای خود را در این زمینه به ثبت برسانند.

صفی خانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بوده است گفت: خوشبختانه با همت مدیریت ارشد لرستان این ستاد بسیار فعالانه عمل کرده است.

وی با بیان اینکه در آبان ماه امسال ۸۶ واحد تولیدی استان مصوبه ستاد تسهیل را گرفته اند گفت: این واحدها با مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد حمایت قرار گرفته و تسهیلات لازم به آنها پرداخت شده است.

رفع مشکلات ۲۲ واحد صنعتی در ستاد تسهیل استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: همچنین در آخرین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ۲۲ واحد مصوبه این ستاد را برای حمایت دریافت کردند.

صفی خانی با بیان اینکه ستاد تسهیل استان موفق عمل کرده به طوریکه لرستان در این زمینه در رده هفتم و هشتم کشور قرار دارد گفت: حرکت خوبی نیز که در استان صورت گرفته حمایت و توجه به بخش خصوصی است و ستاد تسهیل نگاه مثبتی در این زمینه داشته است.

وی بر لزوم همکاری بیشتر بانکهای عمل برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم بانکها همکاری خود را با واحدهای صنعتی بیشتر کنند.

کلینیک سیار صنعتی در لرستان راه اندازی می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد کلینیک سیار صنعتی در لرستان خبر داد و تصریح کرد: این طرح، طرح جالب و منحصر به فردی در کشور است به طوریکه در قالب این طرح ما به سراغ واحدهای صنعتی برای رفع مشکلاتشان می رویم.

صفی خانی طرح کلینیک سیار صنعتی ابتدا در شهرک های صنعتی استان اجرا خواهد شد گفت: اجرای این طرح ایده ای بوده که در استان اتخاذ شده و در صورتی که در ستاد تسهیل مطرح شود مصوب شود در استان اجرایی خواهد شد.

وی پایش واحدهای صنعتی، دسته بندی مشکلات آنها، رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی را یکی از اولویتهای مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت و به خصوص در لرستان دانست و گفت: همچنین شناسایی بازارهایی برای فروش محصولات واحدهای صنعتی نیز یکی دیگر از برنامه های مهم ما در استان است.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا