ضرورت نوسازي ماشين‌آلات معدني همگام با توسعه اکتشاف

ضرورت نوسازي ماشين‌آلات معدني همگام با توسعه اکتشاف پايگاه خبري معدن نيوز- نايب رييس خانه معدن گفت: توليد و تامين ماشين‌آلات معدني در کنار توسعه اکتشافات بخش معدني بايد از سوي دولت پيگيري شود تا شرايط براي بهره‌برداري و راه‌اندازي واحدهاي جديد معدني از سوي سرمايه‌گذاران فراهم شود.
محمدرضا بهرامن در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اينکه ماشين‌آلات مستهلک و هزينه بالاي توليد در شرايط رکود بازار همچنان به عنوان مانع اصلي فعاليت‌هاي توليدي معدنکاران است، افزود: رونق بخش معدن در شرايط کنوني تا حدودي منوط به توسعه برنامه‌هاي دولت براي بخش اکتشاف است اما اين موانع تنها عامل ايجاد رونق براي بخش معدن نيست زيرا درحال‌حاضر بسياري از توليدکنندگان به دليل قيمت تمام شده بالا توان رقابت با توليدکنندگان خارجي را ندارند و از طرف ديگر تقاضاي داخلي نيز کم است به همين دليل بايد با تامين ماشين‌آلات جديد علاوه بر اينکه ميزان سوخت مصرفي توليد را کاهش دهند در مدت زمان کوتاه‌تر برداشت بيشتري از معادن داشته باشند.
او با اشاره به اينکه ميزان بهره‌وري ماشين‌آلات معدني در ايران بسيار پايين است، گفت: به طور قطع با نوسازي ماشين‌آلات ميزان زمان مورد نياز فعاليت کاهش مي‌يابد. به عبارت ديگر ميزان برداشت يک ماشين مستهلک کمتر از 50 درصد برداشت تجهيزات و ماشين‌آلات روز است، به همين دليل معادن مي‌توانند در مدت زمان کمتري فعاليت کنند اما ميزان برداشت مواد معدني از آنها ثابت بماند.
نايب رييس خانه معدن با بيان اينکه ايران ذخاير خوبي از مواد معدني در اختيار دارد، تصريح کرد: به طور قطع بهره‌برداري از ذخاير معدني مي‌تواند در رونق اقتصادي کشور موثر باشد اما اين موضوع در گرو ايجاد شرايط بهينه توليد است.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا